Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är detta för bräda???

  • Vad är detta för bräda???

    Publicerad av interface på 17 maj, 2008 vid 19:25

    Hejsan allihopa, såg denna bräda till salu på blocket för ett bra tag sen, jag ringde aldrig på annonsen men sparade bilden dock; nu undrar jag om ni initierade kan tala om för mig vad detta är för sorts bräda egentligen och om den är användbar överhuvudtaget? Brädan går visst under namnet QUATTRO och har centerbord och roder. ( På blocketannonsen stod det qattro men jag utgår från att det ska vara quattro…? )

    lex-luthor svarade 16 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Knatte

    Gäst
    17 maj, 2008 vid 19:40

    Är det inte en båt eller jolle??

  • marden

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 19:44

    @Knatte 466182 wrote:

    Är det inte en båt eller jolle??

    nej,nej
    du ser väl att det är en surfingbräda fast me åror
    förmodligen en vågbräda med trimbar fena o fast mastfot
    kommer dock inte ihåg märket kanske en *board

  • Knatte

    Gäst
    17 maj, 2008 vid 19:46

    @Mården 466185 wrote:

    nej,nej
    du ser väl att det är en surfingbräda fast me åror
    förmodligen en vågbräda med trimbar fena o fast mastfot
    kommer dock inte ihåg märket kanske en *board

    *Aha* a040.gif

  • trasurfarn

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 10:06

    Jag har ett svagt minne av denna kombi-jolle-bräda från båtmässan för x antal år sedan. På bilden ser man ju tydligt att man både kan ro och segla med den.
    Jag är rätt säker på att man även kunde sätta på en en join, fena och vindsurfa med den. Rätt kul med all flexibilitet egentligen tycker jag.
    Vad skulle de ha för den? Kanske något för handikappseglarklubben som jag är med i.
    Träsurfarn

  • tsss

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 17:15

    @Träsurfarn 466275 wrote:

    Jag har ett svagt minne av denna kombi-jolle-bräda från båtmässan för x antal år sedan. På bilden ser man ju tydligt att man både kan ro och segla med den.
    Jag är rätt säker på att man även kunde sätta på en en join, fena och vindsurfa med den. Rätt kul med all flexibilitet egentligen tycker jag.
    Vad skulle de ha för den? Kanske något för handikappseglarklubben som jag är med i.
    Träsurfarn

    hej P-A.
    Du som funderar på windsurfgrejs, som passar för folk med olika svårigheter, skulle försöka hitta någon av dom katamaran-brädor som tillverkades någon gång runt 1990. Tror det var en kille som heter Odd Lindqvist som tog fram dom (han byggde en variant på mini-tolva ett tag). Dom demonstrerades på Riddarfjärden vid ett veteranbåtsrace kommer jag ihåg. Då såg jag nog 3 eller 4 stycken samtidigt. Dom två små kattaskroven såldes troligen som en enhet och sedan kunde man hänga på vad man ville i riggväg. (Man står o seglar precis som en vanlig bräda)

    Hälsn Tomas
    (Ska i sommar ta fram min halvfärdiga jolle-katta, för färdigställande)

  • bobben

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 20:34

    Det är en mach4. Jag hade en sån i början på 90-talet efter att ha tröttnat på optimistjollen. Man kan ro, vindsurfa, segla (och glömt bort det fjärde, paddla kanske!?) med den. Den var helt ok som segeljolle.

  • lex-luthor

    Medlem
    18 maj, 2008 vid 23:00

    Det hade vart kul att testa med ett modernt segel på den där tingesten. 😀

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är detta för bräda???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.