Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad äter ni i bilen?

• silversurfarn

Medlem
    25 oktober, 2001 vid 09:08

Den ultimata snabbmaten: rispule!
    Den är perfekt därför att:
    1. Snabbt, med träning kan man äta en på > 1 min
    2. Fodrar ingen tillagning, utan kan ätas kall
    3. Kräver inga bestick
    4. Relativt nyttigt och mättande
    5. Billigt som f_n

En rispule är alltså en sån där plastkorv med risgrynsgröt.
    Stick hål på påsen och sug i dej gröten. Klart!
    Vill man ha det riktigt, riktigt billigt så kan man koka egen havregrynsgröt och hälla i gamla juiceflaskor, sådana där med ganska vid öppning funkar bäst.
    Kräkreflexen man kan få av kall havregrynsgröt får man leva med, här handlar det om att få i sig näring, inte att få en stjärna i Guide Michelin.

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    9 november, 2002 vid 22:52

risifrutti.

• jonasp

Medlem
    9 november, 2002 vid 23:16

GIANTS BLOCK!!
    Riktigt bra energikaka med mycket protein. Bör intagas med mycket vatten och en paus efteråt-det är mer krut i den där lilla rackarn än man tror.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2002 vid 06:17

Jag brukar fånga mig en firre. Häng ett nät efter brädan bara så kan man få ett par stycken. Äter den rå. Japanskt och nyttigt.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2002 vid 13:07

överkörda grävlingar

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2002 vid 21:11

1.5 liter kranvatten, ev ngn banan om man hinner…

• adde

Medlem
    11 november, 2002 vid 09:32

GigantBlock Citron är det som gäller. Lagom med tuggmotstånd. Köpes enklast i 12 pack och då gärna 2-4 lådor åt gången. Släng ned några lådor i ryggsäcken tillsammans med ett par shorts och en tub solkräm, sen kan du vara på semester i flera veckor utan att behöva göra mer än andas och segla.

/adde

• skarabe

Medlem
    11 november, 2002 vid 14:42

Gainers Fuel är skitbra – går snabbt att fixa till och man får tillbaka orken direkt. Kombineras gärna med banan, risifrutti och snickers (eller annan candybar).

• anonym-anvandare

Medlem
    13 november, 2002 vid 16:46

Bananer. En container bananer… Och en chokladkaka. En thermos med thé (eller termos med té?..) blir det om det är kallt ute, ibland några mackor. Digestive-kex är perfekta ihop med varm choklad. Frukt av alla de slag. Läs Hanna´s artikel om surfmat i “Vindsurfing” (nr2 tror jag), den var bra som attan. /Daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    13 november, 2002 vid 16:49

Bananer. En container bananer… Och en chokladkaka. En thermos med thé (eller termos med té?..) blir det om det är kallt ute, ibland några mackor. Digestive-kex är perfekta ihop med varm choklad. Frukt av alla de slag. Läs Hanna´s artikel om surfmat i “Vindsurfing” (nr2 tror jag), den var bra som attan. /Daniel

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad äter ni i bilen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.