Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad betyder vindsuring för dig?
-
Vad betyder vindsuring för dig?
Publicerad av anonym-anvandare på 14 december, 2002 vid 22:02Utan vindsurfing för mig så skulle livet vara ganska tomt…..den här tiden på året är så förbannat trist.
waterboy svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jag fullkomligt älskar vindsurfing och tänker på det varje dag. Bara för att det är vinter ska man inte hänga läpp. Vindsurfing som vindsurfing, vatten som vatten (oavsett aggregationstillstånd, fast som flytande). Byggde min egen issurfare för några dagar sen och var ute på isen nyss, fy fan vad kul. Fett mycket roligare än vanlig vindsurfing på ett sätt, det var så jävla lätt att sätta svåra trick. Gjorde duck-jibes direkt (vissa garvar väl nu när jag sa svåra men vafan alla är vi amatörer i början).
Till er alla som snackar om svår abstinens, gör något vettigt med er energi och tid (som ni annars ödslar på konfen) och bygg en issurfare. Bättra på trickens, ha kul, öva inför våren.
-
Tror du att du är tuff bara för att det finns is där du bor va?! Kom inte här och tro att du är nåt, du är inte bättre än nån annan! osv…
(öhh jag vill också ha is 🙁
-
Ja man får ju faktist välja lite! Bor man vid havet får man bra windsurfing. men tyvärr ingen issurfing. Bor man vid en sjö får man bra issurfing men sämre ws.
/Anders
-
Det går issurfa i Kalmarsund nu så då borde det väl gå surfa på många fler ställen. Testade isbrädan för första gången igår. Askul!
-
surfingen är nog det bästa för mig, där har jag
mina bästa kompisar, de sämsta har jag haft i studier
och festande, även bra bland kristna, men absolut
roligast med windsurfarna roligt att samlas kring
en underbar sport. -
Hej
Får jag fråga hur du byggda din egen isbräda?
har kollat på den där killens ritning med förlängare och grejor men skulla vara skitdyr att göra, inget man gör själv precis.
har du ett enklare sätt?
tacksam för svar, isen har lagt sig på sjöar i sthlm, det börjar bli bråttom.
alla förslag välkomnas, maila gärna till
alberton@gy.varmdo.se
/abbe
Logga in för att svara.