Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad editera video från Gopro Hero2 med?

Taggad: 

  • Vad editera video från Gopro Hero2 med?

    Publicerad av solomin på 12 december, 2011 vid 22:02

    Sitter här och försöker att klippa ihop något ifrån sesionen i Björkäng i Söndags med min Hero2.
    Började med att surfa lite och läste om Windows Live Movie Maker, som redan fanns i dator. Gött tänkte jag bara att öppna filen och börja. FEL! Det verkar ta flera timmar att öppna 30 minuter (3,9 Gb) film!

    Vad använder ni? Finns det något som är gratis?

    För övrigt är det normalt att fästena som man limmar på bara håller ett par minuter när de sitter på brädan? Tur att man fegade och hade ett snöre till kameran också?

    supersystem svarade 12 år, 4 månader sedan 19 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • karl-petter

    Medlem
    12 december, 2011 vid 22:51

    Fästet borde sitta betydligt bättre än så. I somras lyckades jag knäcka den delen som man skjuter in i fästet men själva fästet höll o satt kvar på brädan. Enda jag tappat än så länge var på snowboarden så kan ju vara att kylan påverkar klistret så det blir hårt och sprött…

  • danger

    Medlem
    12 december, 2011 vid 23:14

    Adobe Premiere är riktigt trevligt! Dock ej gratis…

  • smdj

    Medlem
    12 december, 2011 vid 23:50

    Sony Vegas Movie Studio HD Platinum
    Svårt att få något vettigt gratis

  • acemattias

    Medlem
    13 december, 2011 vid 01:25

    Plockade Sony Vegas och Magix gratis fran the piratebay, bara for att prova pa.
    Har hort mycket gott om Magix, men jag kor vidare med Pinnacle som jag ar van vid, finns ocksa pa piratebay.

  • pepa

    Medlem
    13 december, 2011 vid 05:16

    Vilket format filmade du i? Har du en trött burk kan du glömma att redigera HD. Jag håller mig till ful-HD som max.

  • milkman

    Medlem
    13 december, 2011 vid 07:31

    Jag har märkt att det är lite olika fäste beroende på underlag. Men blanka brädor verkar det sitta bra på. Om det inte är kallt vill säga, fäster inte jättebra direkt i minusgrader.
    Men… För att det ska fästa så ska det sättas på en ren yta, inge fett etc. Och sen måste det sitta minst över natten för att det ska fästa ordentligt.

  • solomin

    Medlem
    13 december, 2011 vid 13:59

    Fästet sitter kvar, men en bit plast saknas/slets bort!

  • solomin

    Medlem
    13 december, 2011 vid 14:02

    Körde med max upplösning med Hero2 och det är en hyfsad laptop, men det verkar vara långsamt med movie maker.
    Det låter som man får slanta upp!

  • pontusande

    Medlem
    13 december, 2011 vid 14:24

    Till er som läser tråden på en mac kan jag tipsa om iMovie finns förinstallerat på datorn. Ligger i program-mappen. Riktigt enkelt att göra proffsiga filmer och HD är inga probem på någon mac som inte är många år gammal…

  • danger

    Medlem
    13 december, 2011 vid 14:55

    Det var inga problem att redigera full HD med min 4 år gamla Core2 laptop på 2.33GHz med Premiere CS5.5.

  • smdj

    Medlem
    13 december, 2011 vid 21:57
  • alex-json

    Medlem
    14 december, 2011 vid 07:32

    Du får inget vettigt gratis, om du ska pirata så kör på Adobe premiere som tidigare nämts med twixtor om du vill ha bra slowmo 🙂 Går att edita på en laptop men går fortare och smidigare att edita/rendera på en stationär med lite mer kräm i

  • pontusande

    Medlem
    14 december, 2011 vid 08:38
    Alex.json;677465 wrote:
    Du får inget vettigt gratis

    Jag har final cut pro X, adobe premiere pro och iMovie på datorn. Här är resultatet efter en timmas videoredigerande med de tre programmen:

    (3000:-) Final cut pro X:
    Filmmaterial importerat till programmet, har börjat komma igång och klippa de första scenerna.

    (10.000:-) Adobe premiere pro:
    Programmet har startats upp och jag sitter och kliar mig i huvudet över olika codecs, ljudspår, filtyper, DV/NTSC, raster, color grading etc…

    (0:-) iMovie:
    Filmen är färdig, har kopplat ihop datorn med min HD-tv och sitter och kollar på den i soffan med mina polare. Det blev precis som jag hade tänkt mig och jag får massor av beröm för att det ser proffsigt ut.

    ……………

    Då ska ni även ta i beaktning att jag är på gränsen till datanörd, förstår det mesta inom datorvärlden och har oftast lätt med att komma igång med nya program.

    Jag förstår att Adobe Premiere Pro och Final Cut Pro är proffsens val och har mycket fler avancerade funktioner än billiga/gratis program. Men att rekommendera en kille som frågar hur han enkelt kan klippa ihop 30 min session från Björkäng att köpa/stjäla ett program för 10.000:-?

    Det känns ungefär som att rekommendera någon som frågar hur han tar sig smidigast från Stockholm till Göteborg att köpa en Boeing 747.

  • acemattias

    Medlem
    14 december, 2011 vid 15:47

    Mac ar kanda for att vara bra pa videoredigering och for priset av Adobe Premiere kan du faktiskt kopa en Mac, men alla gillar inte Mac av andra skal.
    Plocka hem de olika programen och prova, kop sedan det du gillar bast.

  • skanepaul

    Medlem
    14 december, 2011 vid 17:47

    Blanda inte ihop Final Cut Pro (7) och Final Cut Pro X bara, två helt skilda program!

    Har du Mac och är noobie på detta så är iMovie eller Final Cut Express att föredra.

    Har du windows och vill göra ngt enkelt så är tipset att skaffa en Mac och kör ngn av de 2 programmen ovan…. 🙂

    Annars ladda hem en tutorial på premiere pro och lär dig det.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad editera video från Gopro Hero2 med?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.