Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad får ni för pris på giants block??

  • Vad får ni för pris på giants block??

    Publicerad av jonasp på 24 augusti, 2005 vid 20:18

    Bra att ha med sig när det blir mycket surf ju, har inte kollat runt så mycket, har sett st pris på 64:- men det borde ju bli bättre om man köper fler. Har för mig att det finns (fanns) tiopack?

    adde svarade 18 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jakob_s

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 20:51

    Jag köper dom på budo fitness för 25 kronor styck men då har jag “spons” (tror dom kostar 32 kr ord.)
    på bodystore.nu har du 12st för 319:- (+frakt kostnad)

    Klockrent att ha med sig när själva mat-ätandet förpassats till en fysisk nödvändighet..
    40g protein (37,5) och 500kcal

    Tycker själv att citron är godast..

  • adde

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 20:56

    MMsports på skanstorget har två för 50 eller en låda (12 st) för 270 om de inte höjt sen sist, Olle och Lelle brukar vara justa. Annars kan man beställa från gymmgrossisten – där betalar jag 22.50 eller nått men då har jag rabatt.

    Själv använder jag Fairings Rapid Recovery bar (http://www.fairing.se) dem har jag visserligen grymma priser på pga av spons. Men de är mkt godare och enklare att tugga. DEssutom innehåller Giantsblock kollagenproteiner som kroppen inte kan ta upp.

    /adde

  • jonasp

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 01:28

    får pröva dom. giants block är ju lite segt på slutet, i och för sig är den dubbelt så stor men det borde ju finns något bättre.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:06

    giant block har nog utgått, men ersatts av nutri meal

    Same same but different wink.gif

    Finns på 7 eleven för 35:- st

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:11

    Saxat från aftonbladet.

    Slakteriavfall i populära kosttillskott
    Hästhovar mals ned i energikakor

    Slakteriavfall och fett. De populära energikakorna är inte speciellt nyttiga.
    – Marknadsföringen har lyckats väl, men det finns inga sakliga skäl att köpa sådant här, säger professor Åke Bruce vid Livsmedelsverket till tidningen Barometern-OT.
    Tidningen har granskat åtta så kallade bars som kan ätas av den som vill gå ned i vikt, få större muskler eller kanske mer energi. Kakorna beskrivs i marknadsföringen som nyttiga och lämpliga att äta istället för vanlig mat. Bland de granskade kakorna finns bland andra en av Nutriletts populära dietkakor.

    Innehåller slakteriavfall
    Fyra av åtta granskade kakor innehåller kollagen eller hydrolyserat gelatin, skriver tidningen. Det är det samma som slakteriavfall. Gamla horn, hästhovar, senor och brosk mals ned i smeten för att höja proteinhalten i kakorna.
    Kollagen och gelatin är ofarligt och används även som bindemedel i somligt smågodis. Kollagen får dock inte användas i biståndssammanhang, skriver Barometern-OT. Proteinvärdet är inte tillräckligt bra.

    ”Mystiken fånig”
    Professor Åke Bruce vid Livsmedelsverket i Uppsala ifrågasätter dessutom motionsidrottarens behov av extra protein.
    – Hela den här mystiken kring protein är fåning, säger han till Barometern-OT. Det finns ingen anledning att äta extra protein för den som äter någorlunda blandad kost.
    Fem av åtta kakor innehåller dessutom härdat fett, skriver tidningen. Då fettet härdas bildas transfetter – den senaste boven i hälsosammanhang. Transfetter kan verka kolesterolhöjande och öka risken för hjärtsjukdomar. Mängden transfetter i energikakorna redovisas dock inte på förpackningarna.

    Karin Lindblom
    Publicerad: 2005-07-28

  • fred

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:12

    whooops glömde logga in

  • fred

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:14

    men gött är det….

  • dr-masse

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:14

    Ett bra tillskott i smidig förpackning är månne – banan. Finns i valfri mängd vad gäller förpackningar, dessutom… En chokladbit till är inte dumt det heller. (finns en anledning till ett elitidrottare käkar banan, typ grabbarna på tour de france, duger det åt de så duger det åt mig).

  • voodoo

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:22

    banan och choklad…kan man lägga till lite glass, maräng och vispgrädde och få den kompletta surfkosten wink.gif

  • adde

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 13:07

    Å andra sidan ligger de med dropp på nätterna… De kan omöjligtvis få i sig den energin som de gör av med endast genom mat! Gunde Svan kunde inte träna mer än han gjorde endast för att han inte kunde äta mera.

    bars på!

    /adde

  • surfjohan

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 14:05

    Eller ett par saftiga karreer och några harboe smile.gif

  • adde

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 14:32

    Kul när aftonbladets journalistik går ut på att läsa Småländska morgontidningar.

    /adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad får ni för pris på giants block??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.