Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad fins det för bra lättvindsfoils?

  • Vad fins det för bra lättvindsfoils?

    Publicerad av freddie-t på 20 mars, 2011 vid 16:36

    [ame=”http://vimeo.com/16015030″]”Mirrors” – A Flat Water Dream on Vimeo[/ame]

    Finns det någon annan foil som kan mäta sig med Flysurfer speed 3? Vill ha en kite som jag kan köra med alla de sommardagar när Tubekites nästan inte lyfter.

    waimeadude svarade 13 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kiters_se

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 17:07

    Själv kör jag Flysurfer Speed 3 19 m2 men det här är nog ett bra alternativ. Det är riktigt kul att köra lättvind, har dessutom en racebräda. Man sticker sjukt snabbt. Blev mycket surfing i somras tack vara min 19.

    http://www.spleene.com/index.php/de/kites/x-19

    Lycka till!

    Peter

  • flare720

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 18:39

    kommer ju speed 3 21m2

  • gatusurf

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 20:20

    Kan man kitea med en parraglider?

  • perl

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 06:34
    flare720;649957 wrote:
    kommer ju speed 3 21m2

    Speed3-21 har funnits ute sen i oktober. En utveckling av Speed3-19, inte bara en uppskalning. Helt fantastisk, men stor som en studentlägenhet.

    /Per

  • skotten

    Medlem
    22 mars, 2011 vid 08:41

    Venom
    kflag-launch.jpg
    kflag-city.jpg

  • pjoter

    Medlem
    22 mars, 2011 vid 11:04

    Spleenes kite ska vara riktigt bra för lättvind vad jag läst, dock vet jag ingen som provat den vilket jag själv tycker känns lite väl osäkert att lägga 20kkr på.. Speed3 däremot är vi ju hur många som helst som älskar. Säg vart du bor så går det nog att styra upp en demo så får du bilda en egen upfattning..

    Sen finns det ju några tubar på marknaden som är rätt dugliga i lättvind också även om de (vad jag sett iaf) klart saknar det där extra i lättvinden.

  • waimeadude

    Medlem
    22 mars, 2011 vid 11:26

    Tjena

    Speed3:an har jag provat, provade Pjotts på ribban och jag vill fortfarande ha en.

    Problemet är just priset fortfarande, borde finnas nån som inte har behov av sin 19 nu till sommaren utan vill uppgradera och sälja sin bättre begangad för att köpa sin 21:a.

    Skotten: hehe, du är extrem som vanligt =).

    /John

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad fins det för bra lättvindsfoils?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.