Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad för luftskruv till Fanatic 2011?

  • Vad för luftskruv till Fanatic 2011?

    Publicerad av robin på 9 december, 2014 vid 09:12

    Insåg igår kväll att jag har slarvat bort luftskruven till min Fanatic vågbräda från 2011. Är det någon slags standarddimension som man kan köpa i bygghandel? Ska använda brädan i morgon bitti tänkte jag så hinner inte svänga förbi Surfers heller.

    Eller ska man bara pytsa i epoxi i hålet och räkna med att man inte behöver skruva upp den?

    robin svarade 9 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bicless

    Medlem
    11 december, 2014 vid 09:52

    Inte epoxy i hålet för allt i världen. Tror det är vanlig M5 gänga men inte helt 100. Testa försiktigt.

  • dr-masse

    Medlem
    11 december, 2014 vid 10:15

    Det verkar snarare vara M10 med 1.5 gänga, 16-17 mm lång?

    http://rostfribult.se/maskinskruv/Insexskruv-med-cylindrisk-skalle-MC6S-DIN_912-A4.htm#M10

  • robin

    Medlem
    11 december, 2014 vid 10:25

    Jag var tvungen att få brädan surfbar tills igår morse så jag tryckte in lite dr ding i lufthålet. Brukar inte använda skruven ändå så jag chansar på att det håller sig så:-) Dr Ding brukar dessutom vara ganska lätt att få bort, åtminstone från vanliga skador. Vet inte hur det är med gängor…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad för luftskruv till Fanatic 2011?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.