Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad går sönder först?

  • Vad går sönder först?

    Publicerad av anders_hoffman på 16 september, 2003 vid 17:13

    Igår när jag körde på fågelöudde Körde jag med en gammal Art slalom mast på 470 cm, till mitt segel (Ezzy Se wave 6,9) som ska ha en luff på 487 cm, vilket innbär en förlängning på 17 cm. Igår förlängde jag med 25 centimeter o drog fullt ut. Om jag kört med 35 cm förlängning, vad hade gått sönder först, tamp, segel eller mast? Hur mycket krävs för att seglet ska paja vid riggning?

    jorgen svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • _alexander

    Medlem
    16 september, 2003 vid 17:20

    confused.gif inte en aning verkligen…
    wohoo du spelar golf oxå.. fin fint vad har du i hcp? wink.gif

  • zehlertz

    Medlem
    16 september, 2003 vid 17:45

    jag tror aldrig ett segel går sönder vid riggning (så länge masten klarar sig).

    Tampar drar man ju av lite då o då… sen kommer nog masterna på andra plats (har klarat mig än så länge)

  • clemens

    Medlem
    16 september, 2003 vid 18:10

    Jo, jag har faktist börjat sprätta upp mitt north sails 7.5 sting vid riggning nere vid nedhals öglan på seglet.
    Gör man inget åt det kan nog seglet sprättas upp rätt rejält…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 september, 2003 vid 18:17

    En latta gick av o spretade ut en gång när nedhalstampen pajade för mig. För övrigt sprack min gamla trogna 7nolla igår när jag bar den på huvudet!!

  • jorgen

    Medlem
    16 september, 2003 vid 19:50

    Jag har fått ett freezone 6.3 att spricka tvärs över vid riggning. Fråga mig inte hur det gick till. Hade kommit en bit på nedhalet när det helt plötsligt blev en reva över hela seglet. Bara att packa ner och dra hem. frown.gif Rätt mast och förlängning hade jag dessutom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad går sönder först?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.