Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör jag för fel?

  • Vad gör jag för fel?

    Publicerad av anonym-anvandare på 13 maj, 2002 vid 09:52

    Hej,

    Jag skulle behöva bli lite peppad.
    Jag är en totalnybörjare som tog mina första staplande steg nu i helgen. Köpte en 130l bräda för några veckor sedan. Tills nu i helgen har jag tittat på den och fantiserat om att studsa fram i 20 knop och garva åt små motorbåtar som jag körde om.
    Riktigt så blev det tyvärr inte. Hela första dagen testade jag i stort sett våtdräkten. Andra dagen hängde jag i bommen för allt jag var värd medans brädan åkte på tvären i en hastighet att mäta med en simmande groda.
    Tredje dagen blåste det som faan, jag fick rätsida på brädan och hängde i mitt 7,7 segel så att axlarna nästan slog i vattnet. Men jag grävde mig likförbannat bara fram i 3-4 knop. Varför planar jag inte?!?!?!!
    Suck…. suget börjar svalna.
    Kan tänka mig att det enda sättet är att nöta vidare.
    Är det så här för alla eller är jag bara väldigt talanglös??

    teabag svarade 22 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • poopzilla

    Medlem
    13 maj, 2002 vid 11:03

    Leta upp någon som kan instruera dig alt. gå en kurs. Dina problem kan bero på en massa olika grejor, svårt att avgöra utan att ha sett dig i action. Någonting att börja fundera över kan vara hur du placerar fötterna och vilket tryck du lägger på dom. Kolla i engelska Windsurfing Magazines senaste nummer, där finns det en artikel om hur man går från stor till liten bräda, där kan du kanske få några idéer.

  • poopzilla

    Medlem
    13 maj, 2002 vid 11:04