Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni när det inte blåser?

  • Vad gör ni när det inte blåser?

    Publicerad av wiseguy på 16 augusti, 2006 vid 08:18

    Det har ju inte vart så mycket vind i sommar som ni alla vet :). vad gör i istället för nått? dricker öl?, spelar golf?. Jag har iaf börjat med mtb, nått som jag kan rekomendera. Helt vindoberoende och lika prylnördigt för alla som inte gillar sporter utan massa saker man kan sukta efter. Bara att ta hojjen och kasta sig ut för branterna 🙂 Ett hett tips! Finns några fler mtb:are här inne månne`? (plus i kanten är att man har ett väldigt aktivt forum att hänga på 🙂 )

    Oregistrerad svarade 17 år, 8 månader sedan 23 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • lars_k

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 08:41

    Jag kör också MTB…har dock blivit ganska slö senaste åren… Men när jag väl drar ut är det alltid kul. Bra träning för hela kroppen dessutom. 🙂

  • wiseguy

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 08:45

    Vad kör du för “stil”, (är inte så säker på vad som är vad ännu).. själv har det mest blivit xc

  • lars_k

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 08:49

    Stil..? Bränner runt på stigar i skogen! 😀
    XC kanske det heter. Lätt hoj, bara framdämpat!

  • wiseguy

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 08:55

    Hehe.. det är så mkt jag vet också, men för de insatta finns det massa grenar som DH, freeride, dirt, singlespeed.. jaja jag har inte så stor koll.. Kul är det iaf!

  • phu

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:22

    Jag kör också mtb (xc) när det inte blåser. Den här sommaren har det blivit mkt mtb.. 😉

  • wiseguy

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:56

    vart kör du nånstans?

  • phu

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:03

    Mest på Fornstigen (Lovön) eller Järvafältet. I sommar har det blivit mkt på nya NICK-spåret i Ursvik också.

  • jox

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:31

    Longboard 😉

  • sponte

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 11:36

    Jag kollar vindprognoser till förbannelse, håller på att bli en sjukdom. Dessutom kör jag MTB mest XC/Freeride förut mest Freeride/Downhill. Sålde DH till förmån för en Carve 122

  • joth

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 11:54

    Jag har fått kronisk abstinens denna sommaren. Undrans om det är GPS:ens fel tro. Annars blir det Body pump på gymmet och leka vuxen och seriös husägare…

  • jopi

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 12:12

    Motocross, kan rekommenderas (om man har råd). Sedan blir det precis som förgående talare, en hel del hus pillande.

  • ola-h

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 12:44
    Lars_K wrote:
    Stil..? Bränner runt på stigar i skogen! 😀
    XC kanske det heter. Lätt hoj, bara framdämpat!

    Men kör du över framfoten eller bakfoten?

  • lars_k

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 13:22

    Jag tror bestämt att du fått något helt om bakfoten!

  • johnjrambo

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 13:31

    ja dricker bärs o röker braj mästadels, slänger ett öga på prognoserna, tar en lina så jag orkar vara vaken till nästa uppdatering osv.

  • sinker

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 13:40

    Jag ska beställa en mountain board, hissa en 4,5:a eller liknande och sen cruise:a på stranden/gräset/parkeringen tills det blåser tillräckligt för surf.

    Kolla http://www.buhalaboards.com så förstår ni vad jag menar!

    Jag återkommer om några dar med en rapport om det blev “flipp eller flopp”.

    Nån som har provat redan?
    /sinker

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni när det inte blåser?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.