Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni när det inte blåser?

  • endy

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 13:48

    Grymtar på gymmet med Berg&co
    Bra underhålls träning när vinden strejkar!

  • surfjohan

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 14:17

    vadå det blåser ju!
    Måseskär, 2006-08-16 kl. 16:00:
    V 11 m/s. 18.5 grader. uppehåll.

  • poopzilla

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 14:52

    MTB här också. XC i skogarna runt Stockholm: Hellas, Gömmarens Naturreservat, Fornstigen samt valda delar av Sörmlandsleden.

    Tar faktiskt bort den värsta vindångesten, jag tror jag har halverat antalet påringningar till Landsort dom senaste åren med hjälp av cyklingen. Men plånboken får ju å andra sidan lida dubbelt med ytterligare en prylsport att underhålla.

    Thomas

  • olanord

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 15:13

    Klättring!

    Pumpar upp underarmar och fingrar inför de dagar på vintern man olyckligt nog behöver vantar.

  • the_novice

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 15:22
    wiseguy wrote:
    Det har ju inte vart så mycket vind i sommar som ni alla vet :). vad gör i istället för nått? dricker öl?, spelar golf?

    Jag förstår inte vad som är problemet :confused2:, jag hade 20 surftimmar i juni och 30 timmar i juli och orkar nog inte med så mycket mer än så…? :tongue:

  • surfen

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 15:42

    Har inga problem med vinden!? Ett riktigt bra år har det varit och det är säkert 3månader kvar av säsongen.
    April 10,5
    May 37,5
    June 71,5 varav 45 på Rhodos
    July 61
    August 34

  • styret

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 17:55

    sommarn har ju varit grym! lätt bästa sommarn på läääänge! kört flera dagar i veckan, flera gånger med 4.7 i början.

    För min del blir det mest longboard, skate, fylla och onani när det inte orkar trycka på, försöker jobba ibland med…

  • styret

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 17:55
    jOHNjRAMBO wrote:
    ja dricker bärs o röker braj mästadels, slänger ett öga på prognoserna, tar en lina så jag orkar vara vaken till nästa uppdatering osv.

    du å Pata eller?

  • kate

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 18:14

    Har oxå börjat med skogscykling. Köpte i tisdags en heldämpad. Är helt såld!!! Fast det är klart-inget slår en dag med vågor och vind!! Fast nu var ju diskussionen vad gör man när det inte blåser, och min surfsäsong i år är ett skämt!!!

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 augusti, 2006 vid 21:35

    Ni som kör longboard, jag antar att ni menar skateboardlongboard? För några vågor hittar ni väl inte när det inte blåser över 10 ms?

    Har vågsurfat en hel del i min ungdom och börjar bli jäkligt sugen på en longboard – men som det känns nu så kommer den att konkurrera rejält med surfprylarna. Blåser det vågor kan man ju lika gärna vindsurfa.

  • jomensaatt

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 05:24

    Även jag håller på med MTB. Mest XC men har även fuskat en del med dirt.
    Eller underhålla brudarna. 😉
    Annars så är det ju snowboard för hela slanten (och oftast mer därtill) men det är ju bara på vintern.

  • wiseguy

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 06:03
    The_Novice wrote:
    wiseguy wrote:
    Det har ju inte vart så mycket vind i sommar som ni alla vet :). vad gör i istället för nått? dricker öl?, spelar golf?

    Jag förstår inte vad som är problemet :confused2:, jag hade 20 surftimmar i juni och 30 timmar i juli och orkar nog inte med så mycket mer än så…? :tongue:

    Jaja men jag bor på fel sida för att få surfa mycket 😛 Måste säga att jag är lite avis på västkusten för dess förhållanden. Dessutom så hade jag bara 3 veckors semester och då har vinden vart sjukt dålig 🙂

  • surfmanj

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 06:30

    Klart man åker Wakeboard, dom dagarna det inte blåser är det ju perfekt för wakeboard, dom dagarna det blåser ja windsurf 🙂 kan ju inte bli mycket bättre! 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 08:50

    Är detta ett slags problem, eller? När det inte blåser går väldigt mycket ut på att göra det som krävs som gör att jag kan surfa om det blåser, ähum.

    Vad jag gör när det inte blåser:

    …duckar för otrevliga arbetsuppgifter på heltid i ett alldeles för öppet kontorslandskap. Vid hög arbetsbelastning och för många kollegor på plats gömmer jag mig längst in i mötesrummen eller går på toa och wappar windguru
    …gör våldsamt amatörmässiga “reparationer” av vårt hus som brukar sluta med att jag reparerar mina reparationer och sist av allt kallar in hantverkare
    …kollar runt och besöker bilhandlare för att se om jag trotsallt inte behöver en ny bil som rymmer mer surfprylar, förlåt, ger barnen bättre utrymme i baksätet
    …håller egna föräldrar, svärföräldrar, syskon, svågrar, svägerskor, syskonbarn och nära vänner (de som ännu inte sett igenom mina falska svepskäl till ständigt uppskattning) glada, nöjda och lyckliga mest hela tiden så att de med glädje passar mina barn, och min fru, ifall det dyker upp vind
    …sitter i bilköer och funderar på varför jag sitter så mycket i bilköer
    …betalar räkningar
    …sätter in och tar ur bilbarnstolarna i bilen
    …är varuhiss på heltid fördelad till diverse olika konsumtionsetablissemang i stan – ICA Maxi, IKEA, NK, Åhléns, Jysk, H&M, Bauhaus, Plantagen samt Lantliv och Trädgård
    …sätter in och tar ur bilbarnstolarna i bilen
    …försöker hitta hanterverkare som kan reparera min illa lagade reparationer utan att jag blir rånad och gärna rostfritt tack
    …tillbringar bisarrt mycket tid på surfzone, vilket ändå är en stilla bris jämfört med prognoskollarna
    …förundras i slutet av varje månad att jag faktiskt får lön
    …arbetar som obetald portier, kallskänka, städare, sophämtare, rikshaw-förare, munskänk, diskmaskinsoperatör, hovmästare, curling-förälder, läkare, lärare och sist, men inte minst, kisseri- och bajsericoach i mitt eget hem
    …planerar framtida surfresor, gärna till ställen som med så liten sannolikhet som möjligt faktsikt kan bli av (Eldslandet, Nya Zealand, Påskön samt Teahupoo)
    …sätter in och tar ur bilbarnstolarna i bilen
    …shit, shave, shower and shampoo
    …förundras i slutet av varje månad att det inte blev pengar över till en halvår på Maui den här gången heller. Doh!
    …grunnar på vilka brädor, segel, fenor, master, bommar och fotstroppar jag egentligen borde ha. 5 gånger om dagen. Och så säger de att män bara tänker på sex. Nejdå. Jag tänker på sex och vindsurfing, så det så.
    …kollar om vi har någe vin/öl/sprit kvar hemma, vilket slutar med att jag åker till bolaget
    …skapar helt nya, och inte alltid uppskattade, maträtter av det som råkar finnas hemma
    …planerar mitt arbete efter hur jag kan vara ledig så mycket som möjligt, mitt sätt att se på det här med karriär är lite alternativt tror jag nog
    …tänker tanken att “Robby Naish liv ser nog inte riktigt ut som mitt, undrar om han också måste planera sin surfing efter planeringsdagarna på dagis?”

    Fast egentligen lägger jag nästan all min tid på en sak. Hålla fru och barn glada. Därför tages vindstilla perioder vid rätt tillfällen och i lagom doser emot med viss tacksamhet, de är fan helt nödvändiga för familjehappiness, oah!

    Jo, jag tränar lite också. Men all övrig sport måste uppfylla tre krav – 1. inte ta för mycket tid. 2. inte gå ut över möjlighet att vindsurfa när det blåser. 3. inte påverka investeringsförmågan i surfprylar/surfresor. Således innebandy, springa, squash (gratis genom jobbet, ah!) och lite roddmaskin. Jag har en MTB också. Den är väldigt fin där under källartrappen. Och väldigt dammig.

    Surfa På!

  • calle_b

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 16:09

    Hehehehehe…. Masse, ursäkta doktorn, MYCKET detaljrik redovisning.
    Spär på din “jag tänker faktiskt på sex och vindsurfing”.
    Högerhanden går i ett(och vänstern med, man vill juh inte bli snetränad, dåligt inför framåtloopen som jag tänker mycket på)

    Får se. Vindprognoser, Konfen 60/40. Kolla in nya brädorna som jag inte har råd med, plugga (bara tillräckligt), hänga på stranden, åka longboard(utan segel) och skateboard (med segel), en aning beachvolley, lite fallskärmshoppning, ut i 2-4 m/s på en 7-11 prognos och fjanta runt med 70 liter o 5.3, fundera på loopandet och andra moves som jag borde kunna nu efter 9 säsonger, konsumera en aning alkohol – gärna kombinerat med cykling(finns det något så roligt som en präktig styrfylla??? ), titta på tv4:s Nyhetsmorron. lite Puzzel, sen tv3 från 11-17, kombinerat med Discovery´s Deadliest Catch (kul o se att det blåser som fan nånstans iaf), Extremt Väder Vind är juh en given hit, och sen lite skräpsåpor.

    Och just det, bomkörningar (utan körkort, slå den)

    Meravindnutack, fan vilken tråkig tråd…. 😉

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni när det inte blåser?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.