Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av grejjerna på land när man sticker ut?

  • dameli

    Medlem
    25 februari, 2013 vid 17:26

    En laddad mobil borde vara ett krav att ha med, frågade tanten i butiken vilken tele som fungerar i saltvatten och bada med…sonys gamla go funkade ju, någon som testat de nya med att bada o surfa med långa stunder i saltvatten?

  • solomin

    Medlem
    26 februari, 2013 vid 18:14

    Att inte ta med mobilen när man skall surfa låter riktigt korkat.
    Kör med en vattentät påse som ligger innanför våtdräkten på ryggen. På min Ion strike kan man ha den utanför watergaten men innanför dragkedjan.

  • dawwg

    Medlem
    4 mars, 2013 vid 12:21

    DET DUMMASTE JAG HÖRT!! ÄR DU SÅ BENÄGEN OM ATT UPPDATERA DIN FB STATUS NÄR DU SURFAR? Vad hände med surferlove och röka gräs på strandkanten?! iphone hit å iphone dit! jävla babbel, börja spela golf där kan du ösa din lur i golfbagen. Du kommer säkerligen också få många nya vänner, troligtvis bara moderater och fånar med pengar i överkant att ösa på en boll de ska leta efter..

    @Solomin 707399 wrote:

    Att inte ta med mobilen när man skall surfa låter riktigt korkat.
    Kör med en vattentät påse som ligger innanför våtdräkten på ryggen. På min Ion strike kan man ha den utanför watergaten men innanför dragkedjan.

  • ulriken

    Medlem
    4 mars, 2013 vid 17:19

    @dawwg 707634 wrote:

    DET DUMMASTE JAG HÖRT!! ÄR DU SÅ BENÄGEN OM ATT UPPDATERA DIN FB STATUS NÄR DU SURFAR? Vad hände med surferlove och röka gräs på strandkanten?! iphone hit å iphone dit! jävla babbel, börja spela golf där kan du ösa din lur i golfbagen. Du kommer säkerligen också få många nya vänner, troligtvis bara moderater och fånar med pengar i överkant att ösa på en boll de ska leta efter..

    Wow, vilket rage!
    Är du på neråt-tur och abstinens som spökar?

    Du får nog läsa vad tråden handlar om en gång till.

  • solomin

    Medlem
    4 mars, 2013 vid 18:21

    Din förmåga att förstå vad som skrivs placerar nog dig bland de dummaste. 😉

    Att lämna telefonen hemma och inte ta med den till stranden är vad tråden handlar om och att inte kunna ringa 112 när det behövs är korkat. Jag har normalt bara nyckeln till bilen på ryggen, men även mobilen får plats om det är långt till bilen.

    @dawwg 707634 wrote:

    DET DUMMASTE JAG HÖRT!! ÄR DU SÅ BENÄGEN OM ATT UPPDATERA DIN FB STATUS NÄR DU SURFAR? Vad hände med surferlove och röka gräs på strandkanten?! iphone hit å iphone dit! jävla babbel, börja spela golf där kan du ösa din lur i golfbagen. Du kommer säkerligen också få många nya vänner, troligtvis bara moderater och fånar med pengar i överkant att ösa på en boll de ska leta efter..

  • dawwg

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 11:19

    Najj!! bara uppåt här mannen! Försöker återuppliva det gamla näthatet här på steffo! är du med på noterna kompis? BÖRJA HATA!

    @Ulriken 707650 wrote:

    Wow, vilket rage!
    Är du på neråt-tur och abstinens som spökar?

    Du får nog läsa vad tråden handlar om en gång till.

  • dawwg

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 11:23

    Så skrev du inte innan kompis 😉 men okej, jag förstår vad du är ute efter. Du använder dig alltså av jakobbs tips.. nyckeln i röven 😀 kanon gött ju! är helt på din sida, Kör ju Volvo (större nycklar som nämndes tidigare) så jag stimulerar p-punkten ganska okej måste ja säga. Bränner jag av en tweekpop kittlar det till rejält innanför gummit 😉 du borde prova!! kanske kan hålla med om att jag spåra ur lite innan, men jag ogillar golfare lika mycket som jag ogillar dudes som inte kan torka sig själv i röven (läs: lista ut saker å ting själv). puss på dig

    @Solomin 707652 wrote:

    Din förmåga att förstå vad som skrivs placerar nog dig bland de dummaste. 😉

    Att lämna telefonen hemma och inte ta med den till stranden är vad tråden handlar om och att inte kunna ringa 112 när det behövs är korkat. Jag har normalt bara nyckeln till bilen på ryggen, men även mobilen får plats om det är långt till bilen.

  • jakobb

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 11:33

    @dawwg 707663 wrote:

    Så skrev du inte innan kompis 😉 men okej, jag förstår vad du är ute efter. Du använder dig alltså av jakobbs tips.. nyckeln i röven 😀 kanon gött ju! är helt på din sida, Kör ju Volvo (större nycklar som nämndes tidigare) så jag stimulerar p-punkten ganska okej måste ja säga. Bränner jag av en tweekpop kittlar det till rejält innanför gummit 😉 du borde prova!! kanske kan hålla med om att jag spåra ur lite innan, men jag ogillar golfare lika mycket som jag ogillar dudes som inte kan torka sig själv i röven (läs: lista ut saker å ting själv). puss på dig

    fiiiiiifaaaaan att kite har blivit en material- och överklassport med gpser som mäter vem som gör fulast TYSKHOPP! JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD

    🙂

  • dawwg

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 11:39

    Elllerhuuuuur?!

    jakobb;707664 wrote:
    fiiiiiifaaaaan att kite har blivit en material- och överklassport med gpser som mäter vem som gör fulast tyskhopp! Jag blir så förbannad

    🙂

  • solomin

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 21:04

    Skrev inte riktigt så, men de flesta fattade att jag tyckte det var dumt att lämna nallen hemma för att undvika att den försvinner på stranden. 😉
    Puss på dig!

    Men jag har testat med GPSen i mobilen på när den låg i påsen på ryggen.:tongue::tongue:
    http://www.endomondo.com/workouts/92100717/1713782

    @dawwg 707663 wrote:

    Så skrev du inte innan kompis 😉 men okej, jag förstår vad du är ute efter. Du använder dig alltså av jakobbs tips.. nyckeln i röven 😀 kanon gött ju! är helt på din sida, Kör ju Volvo (större nycklar som nämndes tidigare) så jag stimulerar p-punkten ganska okej måste ja säga. Bränner jag av en tweekpop kittlar det till rejält innanför gummit 😉 du borde prova!! kanske kan hålla med om att jag spåra ur lite innan, men jag ogillar golfare lika mycket som jag ogillar dudes som inte kan torka sig själv i röven (läs: lista ut saker å ting själv). puss på dig

  • regfellow

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 22:06

    Fördomar är så fint, men det är ju vanligt bland fattiga och outbildade…

  • gnutten

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 07:58

    Menar du att vi kitesmurfare är outbildade??? för jag har nog aldrig sett en rik surfare:tongue:

    @Regfellow 707704 wrote:

    Fördomar är så fint, men det är ju vanligt bland fattiga och outbildade…

  • jakobb

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 16:10

    @Regfellow 707704 wrote:

    Fördomar är så fint, men det är ju vanligt bland fattiga och outbildade…

    Det var ganska fördomsfullt skrivet. Gör det dig då till fattig och outbildad? 🙂

  • regfellow

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 19:59

    Ville bara bidra till den konstruktiva diskussionen!

    Ironi är underskattat! 🙂

  • ursuspolaris

    Medlem
    7 mars, 2013 vid 14:05

    Eller så stoppar man Ifjanten i en av de lediga kroppsöppningarna och köper en Experia V istället. Vattentät och går bra att ha med när du surfar 🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad göra av grejjerna på land när man sticker ut?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.