Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad göra på Roxen?

  • Vad göra på Roxen?

    Publicerad av ponta på 28 januari, 2000 vid 11:24

    Någon som kan hjälpa en vilsen norrlänning att hitta rätt till Linköpings surfspot. Har hört rykten om att det skall gå att förvara brädan ute vid udden i en container. Om det är sant skulle jag gärna vilja veta vem man skall kontakta för att kunna få sig en plats. Skall flytta ner från Norrland till Linköping för att bli fattig student så jag har inte tillgång till bil men man kan ju inte sluta surfa.
    Undrar oxå lite över vilka förhållanden som Roxen erbjuder. Tänkte införskaffa en Vision 130 som jag hade tänkt skulle ge mig mycket tid på vattnet. Gör den det?
    Hoppas någon Linsurfare eller någon annan vet var jag skall vända mig…

    linsurfer svarade 24 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • linsurfer

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 21:00

    Klart du kan hyra plats i container. Just nu kankse det är lite dåligt med plats men vi ska nog köpa in ett par till. Roxen har ganska bra vindstatistik så de flesta kör med brädor runt 100l. De bästa vindriktningarna är sv-nv och no-o men andra fungerar. Vid kuling sv-v och ost blir det mkt fina hoppvågor och vid +15 kan de bli rätt stora (ca 2m). Detta pga att roxen är grund och vinden har fritt spelrum. om du blir medlem får du tillgång till omklädningsrum med varmdusch och stor parkering med fina riggytor. Vi har även två båtar så du kan alltid bli hämtad om nått skulle hända. Du kan maila mig för mer info (telefonnummer till containeransvarig mm). rrd@spray.se Välkommen!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad göra på Roxen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.