Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad hände i secret habo??

  • vad hände i secret habo??

    Publicerad av johanw på 11 juli, 2006 vid 20:46

    va va de som hände såg bara hur kiten flög upp i trädet.. och sen att brandbilen kom och lite senare ambulansen.. hoppas de inte va något alvarligt!

    skanepaul svarade 17 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • lewold

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 08:40

    Otäck olycka i går…

    Jag var själv ute på vattnet när det hände så jag kan inte säga exakt vad som hände. Men det var under starten som det gick snett.

    Kitaren, (en nära vän till mig) tappade kontrollen under launch. Han slog sig rejält och vi tog det säkra före de osäkra och ringde ambulans. Med fixerad nacke åkte vi sen in till akuten. Spenderade natten på akuten i Lund men efter 11 stygn i bakhuvudet kunde vi sen gå hem redan samma natt.

    Otäckt, det får en att fundera och utvärdera. Jag kommer själv att ändra sättet som jag kitar på(Inga fler trick inne vid båtarna och land i Habo). Vi hade en jävla tur igår. Idag är allt bra med min polare, men det hade lika gärna gått åt helvete som med dansken…

    Tillslut, tack för all hjälp ni som var där och hjälpte till med att rigga ner utrustning och plocka ner kites från träd och liknande!!

  • sidpiraya

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 09:04

    Skönt att det gick så pass bra.
    Måste passa på att lägga in ett par ord till nybörjare som funderar på att börja utgå i från secret habo.
    Tänk igenom det ett par gånger för där är betydligt svårare att launcha än vanliga habo, mer att slå sig på och alltid färre mäniskor att hjälpa en.
    (Jag säger inte att den som råkat ut för detta inte hade koll på läget för det har jag ingen anning om) men det är inget bra noob place.

  • johanw

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 09:56
    sidpiraya wrote:
    Skönt att det gick så pass bra.
    Måste passa på att lägga in ett par ord till nybörjare som funderar på att börja utgå i från secret habo.
    Tänk igenom det ett par gånger för där är betydligt svårare att launcha än vanliga habo, mer att slå sig på och alltid färre mäniskor att hjälpa en.
    (Jag säger inte att den som råkat ut för detta inte hade koll på läget för det har jag ingen anning om) men det är inget bra noob place.

    så sant som de e sagt! ja tur va de att de gick så pass bra..

  • skotten

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 13:40

    shit, scary stuff…. Happy to hear that your mate is recovering and now has a cool scar to show the girls.

    Its nice to know that you guys all have my back when it goes upside down, thanks.

  • zoolander

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 14:24
    Lewold wrote:
    Otäck olycka i går…

    Jag var själv ute på vattnet när det hände så jag kan inte säga exakt vad som hände. Men det var under starten som det gick snett.

    Kitaren, (en nära vän till mig) tappade kontrollen under launch. Han slog sig rejält och vi tog det säkra före de osäkra och ringde ambulans. Med fixerad nacke åkte vi sen in till akuten. Spenderade natten på akuten i Lund men efter 11 stygn i bakhuvudet kunde vi sen gå hem redan samma natt.

    Otäckt, det får en att fundera och utvärdera. Jag kommer själv att ändra sättet som jag kitar på(Inga fler trick inne vid båtarna och land i Habo). Vi hade en jävla tur igår. Idag är allt bra med min polare, men det hade lika gärna gått åt helvete som med dansken…

    Tillslut, tack för all hjälp ni som var där och hjälpte till med att rigga ner utrustning och plocka ner kites från träd och liknande!!

    utan att ha varit där har jag mina misstankar om vem det kan ha varit..
    hoppas att du måg bra iaf
    puss

  • pjoter

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 16:29

    skönt det inte var värre. såg inte så kul ut från vattnet med alla blåljus. :/

    Ta de lugnt vid start å landning. de kan va jäkligt lurigt bakom vallen i habo också, eller vad säger du niklas… 🙂

  • olla

    Medlem
    13 juli, 2006 vid 09:07
    zoolander wrote:
    utan att ha varit där har jag mina misstankar om vem det kan ha varit..
    hoppas att du måg bra iaf
    puss

    Nja det var inte jag Johan om du tror det
    /Ola

  • stellan

    Medlem
    13 juli, 2006 vid 09:10

    Noobies – Bär ut kiten 100 m i vattnet och starta!

  • gh0st

    Medlem
    13 juli, 2006 vid 09:39
    pjoter wrote:
    skönt det inte var värre. såg inte så kul ut från vattnet med alla blåljus. :/

    Ta de lugnt vid start å landning. de kan va jäkligt lurigt bakom vallen i habo också, eller vad säger du niklas… 🙂
    Hehehe jodå, det kan det visst vara =) Men man lär sig nått nytt varje gång, den gången var det att det kan göra ont att gnida ansiktet i brännässlor, speciellt på ögonlocken konstigt nog.. 😉

  • skanepaul

    Medlem
    13 juli, 2006 vid 10:41

    Galen spot…

  • fifi

    Medlem
    15 juli, 2006 vid 19:10

    men dom har fina flaggstänger där nu i alla fall!

  • skanepaul

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 14:54

    En av dem finaste i detta land.

  • stellan

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 16:06

    SkånePaul – mannen, flaggstången, legenden…

  • skanepaul

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 16:47

    Drar ni den historien för varje nybörjare…”Ja, den var en gång i tiden bla, bla…” 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad hände i secret habo??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.