Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med hängvästen?

  • Vad hände med hängvästen?

    Publicerad av isletwig på 15 augusti, 2014 vid 21:08

    Detta kan vara en dum fråga men sådana har ju efterfrågats nu. Det finns väl bara sittselar och midjeselar kvar? Var det så dåligt att ha en kombinerad flytväst och sele?

    Jag har aldrig testat någon annan sele än denna men om man bortser från att den är ful så tycker jag den är riktigt bra.

    aec7df7658db90ec00ede18e59f45abe.jpg

    isletwig svarade 9 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bicless

    Medlem
    15 augusti, 2014 vid 21:20

    Jag testate en hyfsat modern hängväst vi fått levererad från dakine i ett utrensningsparti denna sommar, och faktist, den funkar kanon, en pryl mindre hålla reda på. Så jag har kört den hela sommaren. Bifogar bild på min. Hittar du en sån så kan du tryggt köpa en. Men de flesta tillverkare gör inte kombi väst och sele längre. Har varit helt ute i en halv evighet.

  • isletwig

    Medlem
    15 augusti, 2014 vid 22:15

    Ja din ser ju onekligen lite mer “Batmankompatibel” ut. Jag ska nog hålla utkik efter en sådan. Det tar ju en evighet att komma till, från och i vattnet med alla prylar man ska ha med sig redan. Flyter man bra med den också?

  • mikaels

    Medlem
    15 augusti, 2014 vid 23:21

    Problemet är ju att man vill ha kroken vid naveln, inte mellan bröstvårtorna, men en sele med flytkraft är inte fel.
    Men att försöka hänga ned ett stort segel med tryckpunkten strax under hakan gör jag inte om …

  • isletwig

    Medlem
    15 augusti, 2014 vid 23:33

    Ja det förstår jag men jag ser inte varför den ska behöva sitta högre än hos en midjesele bara för att man har axelband. Min sitter ganska långt ner strax över naveln.

    Däremot kanske man vill undvika att få tryck på axlar?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med hängvästen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.