Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad hände på Måkläppen i måndags?

  • gadget

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 19:13

    Det hade lika gärna kunnat hänt mig då med andra ord…
    Det verkar långsökt att man bara ska veta det.
    Jag kan förstå om fågelskådare etc vet om det men gemene man!??? :confused2:

  • beamon

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 19:36

    Som redan sagts så var det två killar som kitade och deras föräldrar som gick ut på Måkläppen. Familjen var från Frankrike och de hade helt enkelt inte noterat att det var förbjudet att vistas därute.

    Ett tyskt par (svenskspråkiga) gick också ut på Måkläppen då kitarna var där. Visserligen kände de till att det var förbjudet att vistas därute men tyckte på något sätt att det blev tillåtet då det redan var andra personer därute. Det tyckte inte polisen som lånade alla pass under en tid för att skriva rapporter.

    Om någon undrar vad det kostar att vara på fel plats så beror det på hur mycket man tjänar. Straffet som utdöms är fastställt till 40 dagsböter. Fransmännen lär antagligen klara sig undan men tyskarna kommer nog att få det svårare.

    Om ni undrar hur det här med dagsböter fungerar så finns mer info här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Dagsböter men kortfattat så ligger bötesbeloppet i det här fallet mellan 2 000 – 40 000 kr.

    En sak värd att notera är att Lennart Karlsson (LK) i sin beskrivning av händelsen på deras officiella hemsida säger “Näsets lokala kitesurfare kör bara där det är tillåtet.” vilket förhoppningsvis även noteras av andra ornitologer.

    /Björn

  • skotten

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 21:18

    well respect to skof for noting that we respect the rules. I have to say it feels nice that the good stuff we do does not go unnoticed. There is definately room for dialogue there, perhaps with understanding we can surf in other areas at times of the year it is not seen as a problem?

    Go skof, at last we see humanity!! I am super happy.

  • yann

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 05:35
    crash151;568431 wrote:
    Fransmän är kända för att högaktningsfullt skita i skyltar med förbud, så det hjälper nog inte.
    Bättre skriva att det finns saftiga grodor i vassen eller nåt, så slipper ni dom på vattnet..

    Jösses, mycket ska man höra… 😀

  • above_the_law

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 05:56
    Yann;568621 wrote:
    Jösses, mycket ska man höra… 😀

    Ha, ha!
    Ja, men folk från Mellerud har ju i alla fall gigantiska penisar och spelar jazztrumpet, Samerna gillar att marschera & bygga motorvägar o s v… eller var det tvärt om;-)?
    Det säger i alla fall Bjarne, men han kommer ju å andra sidan från Säffle och där ljuger dom ju som borstbindare…

    Faktum är att Fransmännen har riktigt bra ordning på de flesta stränder i Frankrike (nästan för ordentliga).
    På många stränder funkar det så att har man inte en surbräda så får man BARA bada mellan två blå badflaggor, som är det område som övervakas av badvakten, även om stranden är milslång. Hejja Frankrike i EU-parlamentet!

    Snacka om omvända världen vs Apelviken, ha ha!!!

  • sourra

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 08:12
    above_the_law;568624 wrote:
    Ha, ha!
    Ja, men folk från Mellerud har ju i alla fall gigantiska penisar och spelar jazztrumpet, Samerna gillar att marschera & bygga motorvägar o s v… eller var det tvärt om;-)?
    Det säger i alla fall Bjarne, men han kommer ju å andra sidan från Säffle och där ljuger dom ju som borstbindare…

    Haha, Aids uppstod bland kyrkvaktmästare i Bengtsfors. Psoriasissjuka slaktar getter på förortsbalkonger och nu minns jag inte vilka det var som bröt upp parkettgolvet för att odla potatis. Classic!

    (Men det där om fransmän stämmer. Jag har fått läjet för mig själv några gånger sen jag lurat bort Yann, Mat och Nick med dylika grodskyltar.)

  • cortex

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 10:04

    Sådärja, nu tror alla på jobbat att man är ännu knäppare än vanligt (hmm, come to think of it; det är nog mest en akademisk fråga numera) efter att jag suttit och gapflabbat i 2 minuter.

    /Kaj

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 10:34

    guldstjärna…

    !its a fuckin irony
    !

    dock roligt med deras cred till oss.

  • cosmo

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 08:01

    Fransmannens kommentar: “Best spot I’ve ever surfed! It was totally flat. We went wih the seals and everything. Very good.”

    Polisen visste inte hur de skulle göra dock. De hade aldrig hanterat någon liknande överträdelse

  • krillan82

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 12:11

    Guldstjärnor till fransmännen som gör de vi alla vill 🙂

  • kitelife

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 17:20

    HAHA vi har kört där fast mitt i vintern . . . Pyro-maffian – Pan melker och rambo mm . . . fast det var i lagunen innanför vid golfbanan och det var fett länge sen när folk inte visste vad kite va för nått 😉

    lite tjat med golfarna men det var bara för vi inte ställde oss på parkeringen utan som vanligt körde “mitzi” ända ner till vattnet :tongue:

  • skotten

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 20:55

    haha noone calls him Rambo anymore… we really should though…

  • sidpiraya

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 11:26
    KiteLife;570421 wrote:
    HAHA vi har kört där fast mitt i vintern . . . Pyro-maffian – Pan melker och rambo mm . . . fast det var i lagunen innanför vid golfbanan och det var fett länge sen när folk inte visste vad kite va för nått 😉

    lite tjat med golfarna men det var bara för vi inte ställde oss på parkeringen utan som vanligt körde “mitzi” ända ner till vattnet :tongue:

    He he det var ju där team R officielt skapades 🙂
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=16643&highlight=team+r%F6vh%E5l

  • skotten

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 14:43

    isnt it spooky that generalen lives at 55A !! ???

    morror 55A to get ASS from his innegård…………. well with the ss’s backwords…

  • kitelife

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 17:25
    sidpiraya;570664 wrote:
    He he det var ju där team R officielt skapades 🙂
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=16643&highlight=team+r%F6vh%E5l

    Ja just det du var juuh oxå mee bandanas 😀

    Team R lives . . . och inte det 08verren som spårade ur utan OG

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad hände på Måkläppen i måndags?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.