Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände på västkusten i fredags?

  • guppy

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 15:43
    Knatte wrote:
    Lite av stämmningen här har väl visats via aftonbladet webbtv och stormsurfarna.

    Vilken tid var aftonbladet där och filmade? Jag och Krullo kom dit strax efter 16. De måste ha varit där tidigare eller?

  • basse

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 15:55

    Många av oss blev nog mycket besvikna på fredagen. Iaf blev jag det.

    Var duktig och jobbade 7-12 för att inte tappa så mycket flex och när vi väl kom ner till Apelviken vid 14.30 och snackade lite med Rambo, Z, Fidde mfl tänkte vi bara ta en liten tur till Lejet och kolla hur det såg ut. Apelviken var stort just då och det blåste massor.
    Lejet var snorfint när vi kom. Rena fina linjer och stort ute mot piren. Medans vi riggade la det sig en aning och när jag kom ut med mitt lånade 3.7 kom man inte upp på brädan med den storleken. In snabbt som saaten och rigga 4.2 och sedan ut igen för att upptäcka att det lagt sig ytterligare lite och vridit till tok-side-off. Väldigt fint att se på men inget vidare att segle eftersom det var full lobba i 4.2 och sedan inget i 30 sek. Åå vad trött jag blev.
    Skrek in Adde och vi slängde in sakerna i bilen och körde över till Apelviken igen och möttes av en mycket platt vik. Som natt och dag på 1,5 timme.

    Borde stannat och kört med Rambo och gänget direkt. Då hade vi fått 1 timme bra segling troligtvis.

    Nu har jag glömt fredagen och ser fram emot en morgonsession i veckan om det inte blir för kallt!

  • ola-h

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 16:47
    Basse wrote:
    …Borde stannat och kört med Rambo och gänget direkt. Då hade vi fått 1 timme bra segling troligtvis.

    Ouuch. Ett klassiskt och så ofta upprepad misstag. Man skall ALDRIG vänta. Det kan ALLTID sluta när som helst. Själv kände jag det lite som att jag gjorde det omvända misstaget, dvs att seglade slut på mig i 25m/s crossbana och var helt utpumpad när själva drömseglingen kom tillstånd, men det är liksom priset man får betala.

    När det gäller drömseglingen i Åsa så måste jag säga att halva nöjet var när man efter en 4 eller 5-svängars högfartsvågridningssekvens droppade av vågen och kollade upp i vind, rakt in i linjen som definierade nästa våg. På vågen fanns någon av Jonatan, Ola P, Mackan eller Lygner och tokrippade så man blev tårögd. Grym segling av allihop.

    Bilden på Jonatan är för övrigt inte från drömmen utan från den mer normala seglingen strax innan drömtillståndet inträdde.

  • Knatte

    Gäst
    29 oktober, 2006 vid 17:42
    Guppy wrote:
    Knatte wrote:
    Lite av stämmningen här har väl visats via aftonbladet webbtv och stormsurfarna.

    Vilken tid var aftonbladet där och filmade? Jag och Krullo kom dit strax efter 16. De måste ha varit där tidigare eller?

    Skulle gissa på att han åkte därifrån vid 15.45 tiden eller nåt. Sista kortet som jag tog på filmaren är taget vid 15:29 tiden..
    Så han var väl där mellan 14.30 -15.30 kanske :tongue:

  • eevo

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 21:14

    Några få hjältar försökte dock få nåt uträttat… nån som känner sig träffad?

    (Obs vet inte om denna typ av attachment funkar på konfen, typ 1 Mb och film…)

  • danneman

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 21:45
    eevo wrote:
    Några få hjältar försökte dock få nåt uträttat… nån som känner sig träffad?

    (Obs vet inte om denna typ av attachment funkar på konfen, typ 1 Mb och film…)

    The one and only John.j.Ramboooooo

  • imported_borje

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 21:48

    Härligt ladd!

  • johnjrambo

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 00:27

    Grymt, blev så jävla förvånad..undrade hur mitt material hade kommit ut redan, samma klipp har jag fast från en annan cäm, kul att man fastna, tråkigt att man inte satte den..hård dag!
    Se min lilla rulle ja satt ihop med lite brist på material o fantasi, tar cirkus 40mb.
    Finns på min sida – http://rambooo.kicks-ass.org

  • hakuna

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 07:49

    Jag tycker jag borde ha lärt mig det efter 15 sässonger i rad, men jag gjorde samma misstag och jobbade lite på fm. Dumt!
    Nu har jag fortfarande post-bomkörnings-depression och är fortfarande uppbokad på jobb tom minst januari.

    Se också min blog för bilder från Lejet och en snap från Onsala där man kan se tvärniten som vinden gjorde.

    /Niclas

  • hakuna

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 08:02
    Ola H. wrote:
    Ouuch. Ett klassiskt och så ofta upprepad misstag. Man skall ALDRIG vänta. Det kan ALLTID sluta när som helst.
    Jag tycker jag borde ha lärt mig det efter 15 sässonger i rad, men jag gjorde samma misstag och jobbade lite på fm. Dumt!
    Nu har jag fortfarande post-bomkörnings-depression och är fortfarande uppbokad på jobb tom minst januari.

    Se också min blog för bilder från Lejet och en snap från Onsala där man kan se tvärniten som vinden gjorde.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45178

    /Niclas

  • drakglenn

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 09:25
    The_Novice wrote:
    jonatan wrote:
    Ok, jag la upp lite bilder i mitt galleri för den som är intresserad..

    Snygga bilder! Drakglenn borde ju ha fått till ett par också.

    Jag fick lite fina bilder, dock utan några moves på, de fastnade förhoppningsvis på film….

    Tycker den här bilden mer gör rättvisa för Åsa…

  • drakglenn

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 10:05

    Här kommer några bilder från Åsa som jag skakade ur kameran, det var otroligt vackert i gryningen…..

    //Glenn

  • surfen

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 10:24

    Det är vackert så man kan börja gråta. ;=).

    Här uppe i Uppsala/Ekoln så dog vinden vid lunch, kom åter vid 3tiden vred upp till VNV med vindbyar upp till 16m/s, inga större vågor men jä…r vad det gick undan….Kommer mer vind nu på tisdag.

  • adde

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 11:04

    Jag känner mig kluven efter fredagen i läjet. Basse har ganska tydligt beskrivit scenariot… jobba lite för länge och tog det lite för soft… det skulle ju blåsa hela dagen…

    Surt sa raven. MEN vilken segling det var det lilla som blev! Lätt topp 3 i Skandinavien för mig! X-off och 2 meters vågor. I väntan på ett möte på förmiddagen läste jag OlaH’s ideer om vad han var villig att offra för att få en bräda som går vertikalt i toppsvängen… med detta i huvudet var det extra kul att segla och sikta på de feta läpparna som blåste sönder i vinden. Bang. sväng. Bang. sväng.

    Synd att det levereras episk segling några minuter, vartannat år… som Robert skrev i sin blogg…

  • jesper_b

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 11:33

    På Drakglenns bild ser Åsa helt fantastiskt grymt ut. Så vill jag ha det varje gång jag är på vattnet! Kul att det gick av både lite här och där denna tunga front.

    Angående att missa det gottaste – personligen har jag hellre någon timmes kultsegling än dagar av halvdant! Problemet är väl att man måste vara på plats, och helst på vattnet, hela tiden för att få de där bästa stunderna.

    /Jesper B

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände på västkusten i fredags?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.