Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad har hänt med begangnat marknaden?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 08:52

    Att alla “sponsrade” seglare säljer sina prylar för samma pris (typ bräda 7500.-) beror nog mer på att det är detta pris dem själva betalt och får betala vi köp av -06or, +- ett par hundringar.
    Om man fortfarande tycker det är dyrt får man väl träna så att man själv får spons… eller kolla på http://www.riders.dk där priserna är billigare men då tillkommer ju givetvis frakter och annat mög.
    Givetvis är det tillgång och efterfrågan som avgör hur “heta” grejerna är på vår lilla marknad, som för tillfället kryllar av beg. -05 prylar… smile.gif

  • voodoo

    Medlem
    19 augusti, 2005 vid 13:47

    vilket struntprat, tror de sponsrade killarna säljer efter vad dom tycker att 2-handsvärdet är!

  • enlight

    Medlem
    13 september, 2005 vid 20:24

    Fråga till er som har hängt runt här på surfzone (Steffo) ‘s begangnat marknad.

    Hur brukar det se ut med prylar sen höst/tidig vinter jämfört med tidig vår?

    Brukar det vara många som vill kränga sina prylar till vintern? Ser vi peek’en nu? ..eller kommer den i november?…eller kommer jag måsta vänta tills våren för att få frossa runt i utbudet av begagnade surf prylar? crazy.gif

  • adde

    Medlem
    13 september, 2005 vid 20:29

    störst utbud är NU, eller det börjar tom sina lite nu. Augusti och september är månaderna då det kommer nya modeller och många väljer då att byta. Störst köpvilja finns i april-maj, men då är det få som säljer…

    /adde

  • enlight

    Medlem
    13 september, 2005 vid 20:38

    OK. Men jag tycker det är dåligt med -05 Np segel typ Saber, Excess och Expression! crazy.gif
    Samt tycker jag att det verkar som JP FS är en vanlig bräda när man ser på bilderna/filmerna som ligger ute, men ingen 109:a som säljs!?!?…fst det kanske är som när man skall ha barn….man ser bara barnvagnar överallt! wink.gif

  • adde

    Medlem
    13 september, 2005 vid 20:42

    Just NP kom iofs inte in förrens igår så det kanske dyker upp lite nu…

    Sen är det ju mest våg och freestyleseglarna som byter varje år så saber och allt-vad-de-heter kommer inte ut på begmarknaden i lika stor utsträckning.

    /adde

  • rabbit

    Medlem
    14 september, 2005 vid 03:55

    På den danska begagnat marknaden finns lite sabers:

    http://www.riders.dk/windsurf/brugtmarked.asp
    http://www.surfersinfo.dk/bors/

    Kanske hittar du annat du letar där också.
    Bor man i södra sverige så är det väl nog så lätt att shoppa beggat i danmark?

  • enlight

    Medlem
    14 september, 2005 vid 06:41

    Tack för tipset!
    Där fanns det ju hur mycket godsaker som helst!
    DKK * 1,26 = SEK. Kanske lite billiggare än i sverige eller?
    ..hmm… Danmark -> Östersund…det är en bit det!! frown.gif

  • rabbit

    Medlem
    14 september, 2005 vid 12:59

    Hehe… Jag såg inte att det stod Östersund.

    Men, gläds åt att du är på rätt sida dalälven! wink.gif

    Även om shoppingen är sämre här uppe.. en kompis skulle handla segel och mast ifjol och det var väl den 10e annonsören han ringde som faktiskt orkade åka och skicka grejorna på bussgods.
    De andra sa bara att “-då fick det vara..”.

    Själv har jag haft bättre tur, men tänka att handla beggade surfprylar och få se dom innan man betalar! grin.gif

  • soundwave

    Medlem
    14 september, 2005 vid 19:47

    tjabba!

    Jag köpte en Formula 186-x och jox till den på våren.
    Trotgs att jag är nöjd och allt så måste man juh kika vad som ligger uppe hela tiden (vågsegel ser juh rätt sköna ut oxå, även om jag aldrig skulle erkänna det). på de senaste tre veckorna har nya annonser exploderat, på dessa tre veckor har det nog lagts ut lika mycket som det har lagts ut under halva sommaren. Hösten verkar omåttligt populär när det gäller att börja sälja grejer, VARFÖR?

    Jag menar jag är ju formula snubbe, dvs 10 m/s med 11,5 sqm (har seglat i två år)… inte konstigt att hösten kan vara rätt jobbig. Men nu råkar det ju vara så att Surfzone domineras fethårt av våg/freestyle -nissar, ni måste ju älska hösten! Kan ni förklara för en litten åmålspojk varför i hela friden man får för sig att sälja kittet då???

    Alla kan väll inte byta upp sig…? smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2005 vid 19:33

    Kom igen och kräng av era kompletta våglinjer nu!!!!
    Gärna med mast och allt.
    Och varför ett en eller ett par brädor också?

    Känns surt när man sitter med villalån, barn och tidsbrist att det “bara” finns kompletta linjer från 05.
    Kanonfina prylar. Visst. Men när pengana helt enkelt inte räcker till hade det varit kul att hitta en linje från 04…

    Och snälla, kalla mig inte snål. Det är bara det att det är roligare att köpa fem segel istället för tre för dom där pengarna man gömt för frugan.

  • ola-h

    Medlem
    28 september, 2005 vid 20:31

    Med ett sådant uttalande är det säkrast att vara anonym och inte inloggad. Tänk om frugan scannar surfzone efter inlägg från dig där du berättar om dina planer? Du vet väl att IP-numren syns. Hoppas inte frugan har allt för bra koll på dataprylarna…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2005 vid 21:10

    Eftersom den här tydligen inte är färdig diskuterat så får jag väl lägga till något. Jag förstår mig inte på resonemanget från de som hävdar att domn får för dåligt betalt för sina saker. Tycker man att man får för lite betalt sälj inte då, enkelt, sitt på dina prylar tills dom vittrar sönder…… Att pruta och ge skambud hör till bussines, gillar man inte det börja plocka blå bär då…

  • drakglenn

    Medlem
    29 september, 2005 vid 07:33

    Svar till:


    Eftersom den här tydligen inte är färdig diskuterat så får jag väl lägga till något. Jag förstår mig inte på resonemanget från de som hävdar att domn får för dåligt betalt för sina saker. Tycker man att man får för lite betalt sälj inte då, enkelt, sitt på dina prylar tills dom vittrar sönder…… Att pruta och ge skambud hör till bussines, gillar man inte det börja plocka blå bär då…

    [/ QUOTE ]

    Jag måste nog hålla med här, att få dåligt betalt när man säljer är en risk man alltid tar när man köper varan, om man som säljare försöker “lämpa” över sin förlustaffär på köparen får man räkna med få svar, därmed inte sagt att det inte går, minde insatta(hmkorkadehmhm) personer finns det alltid……

    De som förlorar mest nu är de som vill ha nyhetensbehag, (något som jag tror kommer hålla i sig), marknaden talar sitt tydliga språk i den här frågan……

    //Glenn

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad har hänt med begangnat marknaden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.