Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad har hänt vindmätaren i Onsala?

  • vad har hänt vindmätaren i Onsala?

    Publicerad av robinw på 11 september, 2006 vid 17:38

    Någon som vet. Vind och riktning är ju döda. Finns det någon annan mätare som är pålitlig i ostliga vindar?

    gh0st svarade 17 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • snygging

    Medlem
    11 september, 2006 vid 20:32
    robinw wrote:
    Någon som vet. Vind och riktning är ju döda. Finns det någon annan mätare som är pålitlig i ostliga vindar?
    Ja det var jag ledsen för för 1v sedan på
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=43700
    men om man mailar deras webmaster så kanske han kan skynda på det hela igen: roger@oso.chalmers.se
  • nn4an_mike

    Medlem
    12 september, 2006 vid 09:37

    Nu funkar den!

    Fick just detta mailet av killen som har hand om mätaren.

    //////
    Hej,

    Ni får detta mail pga att ni vid något tillfälle har mailat mig ang att Onsala Rymdobservatoriums vindriktningsgivare inte funkar.

    Får be om ursäkt om jag inte svarat alla när ni har mailat mig, jag försökte svarapå allt i början men det har blivit rena mailbombardemanget ang vindmätaren så jag slutade svara efter ett tag.

    Väldigt kul att så många tittar och använder sidan, det är bra argument för mig när jag försvarar varför vi skall fortsätta lägga ut data på internet, (det har inget att göra med vår verksamhet).

    Jag har nu satt upp den och den funkar som den skall.

    Vår väderstation är över 20 år och det är minst sagt problem att få tag på reservdelar. Däremot så kan jag lova att går den sönder allvarligt så att vi inte kan reparera den i framtiden så köper vi en ny.
    Skall även ta en titt på dom önskemål som framkommit ang förändringar av presentationen av data.

    Mvh

    /Roger Hammargren

    ///////

  • cheech

    Medlem
    12 september, 2006 vid 09:42

    Det är ju strålande ju!! Fattas de bara lite vind så man har nytta utav den också! Fixar du detta med Mike??

  • nn4an_mike

    Medlem
    12 september, 2006 vid 10:19

    Jag vill inte ens ha vind, jag har inte möjlighet att surfa längre.

    Om jag lider så skall alla andra också lida. Jag unnar ingen nåt roligt om inte jag har roligt. Och helst skall det vara nästan tomt på spoten när jag väl är ute, så jag vore tacksam om alla kan hålla sig hemma när det blåser. Börja med fågelskådning istället är ni snälla. 🙂

  • mrfuckface

    Medlem
    12 september, 2006 vid 10:24

    DEN FUNKAR NU! JAAA:grin:

  • gh0st

    Medlem
    12 september, 2006 vid 10:44
    NN4AN_Mike wrote:
    Jag vill inte ens ha vind, jag har inte möjlighet att surfa längre.

    Om jag lider så skall alla andra också lida. Jag unnar ingen nåt roligt om inte jag har roligt. Och helst skall det vara nästan tomt på spoten när jag väl är ute, så jag vore tacksam om alla kan hålla sig hemma när det blåser. Börja med fågelskådning istället är ni snälla. 🙂
    Hahaha, vet precis hur du känner dig, kunde inte surfa på 2.5 månader nu och jag hatade varje dag det blåste o älskade dom vindstilla dagarna.
    Its my world! If i cant have it nobody can!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad har hänt vindmätaren i Onsala?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.