Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad innebär finanskrisen för vår sport?

  • oscar

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 16:51

    Flygindustrin kommer vika vilket leder till billigare kolfiber. Tyvärr har ju cobra nästan monopol så detta leder nog inte till billigare brädor. Några tillverkare kommer säkert gå i kvav då prylsporter som vindsurfing ofta får lida i brist på kapital hos konsumenterna.

    F2 verkar ha svårt att komma tillbaka efter sin kris….

  • pure

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 16:53

    Folk som får sparken kan inte köpa något och dom som inte fått sparken försöker hålla i sina pengar ifall man skulle få sparken. Dvs att man drar ner på överflöds konsumtion.

    Så dom som borde se en nergång är väl kanske dom som säljer vindsurfings utrustning.. så då kanske dom borde säkna priserna ytterliggare lite så att folk bara inte kan motstå att konsumera mera och på så sätt vända finnanskrisen

    Det är ju dystra tider i sveriges vindsurfings tätaste stad Göteborg och vi har nog inte sett efter effekterna av alla jobben som försvinner från volvo

    Men om man skall se det positivt så börjar det iaf blåsa mer käns det som.. 🙂

  • rasmus_w

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 16:56

    Gynnas? De som redan har alla surfprylar de behöver, bor nära vattnet och plötsligt får massor med fritid.

    Missgynnas? De som saknar vitala delar av utrustningen och plötsligt inte längre har råd att komplettera, eller som inte längre har råd att ta bilen till surfet.

    För de som lyckas behålla jobben spelar det nog ingen roll. Så länge det finns ett lönekuvert varje månad är ju allting bra.

  • ian

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 21:16

    @Joachim_Larsson 507185 wrote:

    Vad innebär finnanskrisen för vårt sport?

    Vilka gynas och vilka missgynas?

    //Joachim
    http://www.konanordic.com

    lägg ner nu förihelvete! det är ju inte ens vindstilla och så kmmer en sån här hjärndöd tråd ut. det är nästan så man skäms bara av att läsa. skaffa en jävla hobby!

  • danneman

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 21:17

    @Ian 507276 wrote:

    lägg ner nu förihelvete! det är ju inte ens vindstilla och så kmmer en sån här hjärndöd tråd ut. det är nästan så man skäms bara av att läsa. skaffa en jävla hobby!

    Word!flytta skit tråden till offtopic..
    Surf inte ekonomi..

  • surfslusken

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 22:10

    @Joachim_Larsson 507185 wrote:

    Vad innebär finnanskrisen för vårt sport?

    Vilka gynas och vilka missgynas?

    //Joachim
    http://www.konanordic.com

    Ja tror både din mamma o din lokale pizza bagare Bashram gynnas. Men de är kanske inte lämpligt att i detalj beskriva hur.

  • tdk

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 05:16

    @Joachim_Larsson 507185 wrote:

    Vad innebär finnanskrisen för vårt sport?

    http://www.konanordic.com

    Är det något nytt brädmärke?

  • joachim_larsson

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 05:20

    ja brädbörsen….

    ha ha ha …lägg ner om ni tycket denna är ett helvete, sluta och skriv då

    Jag tror att detta kommer att påverka sporten i negativ rikning, mindre extrema grejer….

    Mvh
    Joachim

  • kvabbso

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 08:43

    gå in på morningstar och kolla

  • mahi

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 10:26
    Joachim_Larsson;507309 wrote:
    ja brädbörsen….

    ha ha ha …lägg ner om ni tycket denna är ett helvete, sluta och skriv då

    Jag tror att detta kommer att påverka sporten i negativ rikning, mindre extrema grejer….

    Mvh
    Joachim

    Joachim, varje gång du gör ett inlägg eller startar en tråd här på konfen känns det som att det finns en avsikt att ngn stans längs vägen proma dina konaprylar eller göra smygreklam.

    Allt som har med Kona att göra får liksom en dålig smak i munnen, vilket säkert är oförtjänt för varumärket i sig då jag inte har ngn personlig erfarenhet av produkten Kona.

    Vet inte om det bara är jag som känner så.

    Vad tror du och varför tror du att det är så Joachim?

    /Magnus

  • Knatte

    Gäst
    11 oktober, 2008 vid 12:06

    @mahi 507356 wrote:

    Joachim, varje gång du gör ett inlägg eller startar en tråd här på konfen känns det som att det finns en avsikt att ngn stans längs vägen proma dina konaprylar eller göra smygreklam.

    Allt som har med Kona att göra får liksom en dålig smak i munnen, vilket säkert är oförtjänt för varumärket i sig då jag inte har ngn personlig erfarenhet av produkten Kona.

    Vet inte om det bara är jag som känner så.

    Vad tror du och varför tror du att det är så Joachim?

    /Magnus

    Du är inte ensam alls. Jag har också lite av samma känsla:smile: Kona-brädorna är säkert jäkligt bra grejer, men man tappar liksom all känsla för dessa brädor pga alla trådar som har startats i ämnet. Typ reklam till döds:blush:

  • alexasu

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 12:34

    om alla går samman och fullkomligt ignorerar att det är någon sorts finanskris på gång, så kommer vi ur den snabbare… allt är analytikernas fel.

  • stinger

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 13:34

    Jo så är det, de är som gnuer eller lämlar allihop. Alla springer åt samma håll oavsett om det är rätt ut i havet eller i gapet på ett gäng hungriga krokodiler.

  • speedkenta

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 15:00

    @Knatte 507365 wrote:

    Du är inte ensam alls. Jag har också lite av samma känsla:smile: Kona-brädorna är säkert jäkligt bra grejer, men man tappar liksom all känsla för dessa brädor pga alla trådar som har startats i ämnet. Typ reklam till döds:blush:

    Håller med dig.
    Under åren har jag bara sett två Konabrädor på Haga Park.
    Och jag såg dom aldrig i vattnet.
    Och inte påverkar krisen vår sport.
    Vinden finns ju kvar, den är ju inte börsnoterad hoppas ja

  • Knatte

    Gäst
    11 oktober, 2008 vid 15:25

    @alexasu 507369 wrote:

    om alla går samman och fullkomligt ignorerar att det är någon sorts finanskris på gång, så kommer vi ur den snabbare… allt är analytikernas fel.

    Tanken är god. Man säger ju att tankens kraft är orubblig:smile:
    Men alla vi som jobbar på Volvo PV, upplever krisen på ett mer verkligt sätt..:blush:
    Oavett vem som skapar den och eldar på alla rykten mm. Men det känns ju som media är en av de stora bovarna numera.:mad:

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad innebär finanskrisen för vår sport?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.