Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad kallas den här grejen i toppen?

  • Vad kallas den här grejen i toppen?

    Publicerad av big_jeppe på 22 juli, 2020 vid 23:08

    Jag har lyckats spräcka en sån liten plastplupp som sitter i toppen av seglet och ska passas in i toppen på masten.
    Den har typ 2 vingar som ska hålla den kvar på ett kraftigt nylonband. Jag har seglat med seglet två gånger sedan det hände och det verkar fungera. Dock skulle det kännas bättre att byta ut den, men jag har ingen aning om vad den här grunkan kallas. Vad borde jag googla efter? Skärpan ligger lite fel i bilden, men jag tänker att ni fattar ändå 🙂

    Attachment Image
    big_jeppe svarade 3 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • henke-larsson

    Medlem
    22 juli, 2020 vid 23:19

    Se bild!

    Attachment Image
  • big_jeppe

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 01:16

    Ha! Så dumt och så enkelt 😀 Dock tror jag att just den där lämpar sig för mindre segel. Mindre segel kan ha sån varierbar topp. Mitt segel är 7,5 m2. Jag kan inte få den modellen på plats utan att sy 🙁 Men det är ju super att veta att det här troligen går att hitta för vanliga privatpersoner och inte via segelmakare. Jag tror en sån här skulle passa mitt segel bättre. https://www.surfspot.se/masttoppsplugg-hane.html

  • billie

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 11:56

    Surfspot har
    se bara till att du får rätt dimension för diametern
    https://www.surfspot.se/masttoppsplugg-hane.html

  • j-s

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 19:24

    Billie visar det du är ute efter! Kläm ihop nylonbandet med en polygrip och forcera i det i “plastpluppen”. Köpte en påse sådana på Surfspot och det funkade utmärkt!

    MVH/// J.S.

  • big_jeppe

    Medlem
    23 juli, 2020 vid 22:28

    Det här känns under kontroll. Tack alla 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad kallas den här grejen i toppen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.