Vad målar man sina lagningar med?

Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av Kesse.

• Författare
     big_jeppe
    Deltagare

Jag har en gammal noslagning som jag är mäkta nöjd med. Den är betonghård och mycket snyggt slipad. Tyvärr kan jag inte säga det samma om färgen jag lade på efteråt.

Jag filade bort lite skadat material runt en ytlig spricka och la dit lite väv och epoxy. Sedan försökte jag måla direkt på den slipade epoxyn med en vit sprayfärg för bilar. Färgen verkar klara av vatten bra. Tyvärr verkar den inte tåla så mycket nötning. När man har vurpat och ska få grejerna i position för vattenstart så händer det ibland att seglet dras så att det kommer i kontakt med brädans nos. Ett tungt segel och ett grovt tyg verkar bli för mycket för färgen. Det tog ett tag att fatta varför det var vita böjda streck på seglen.

Har ni något tips om färg ni kan rekommendera?

Oregistrerad
    Gäst

Trixet är väl att måla innan du lägger på epoxin, den är ju superfet………

Emil_H
    Deltagare

Låter konstigt. Jag använder vit spray lack och den sitter helt ok. Spraya många tunna lager!

Kamaaina
    Deltagare

Jag tror aven man kan anvanda fargad epoxi….

Kesse
    Medlem

International tvåkomponent båtfärg. Finns i färghandeln.
    Har lagat hur många brädor som helst och använd den färgen. Sitter stenhårt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account