Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag göra..

  • Vad ska jag göra..

    Publicerad av seglardanne på 12 juli, 2004 vid 16:34

    Jag prövade på att surfa förra sommaren, då på en stor pråm. Jag fastnade direkt för surfingen och köpte mig en egen.. En Mistral classic 276 på 103l..
    Men jag tycker inte det stämmer riktigt.. Tycker brädan e lite “vinglig”. Jag har testat en polares Screamer och tycker den verkar mer stabil..
    Behöver jag en bräda med mer volym?
    Jag väger 85kg..
    tacksam för all hjälp..
    //seglardanne

    tobc svarade 19 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • roy

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 18:24

    hmmm, den är nog lite för liten om du är “nybörjare” jag ligger på ca: 85 kg och kör med en bräda på 135 liter…..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 20:02

    Ditt steg i största laget. Tids nog kommer du dit också. Ta något emellan, t ex inlägget ovanför 135 liter. Något i stil med Fanatic Ray 130 osv. Lycka till. Häng i bara!

  • kamaaina

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 04:16

    Håller nog med, 130 verkar bra, eller så kan du ju deffa ner till 65kg. Om du inte vill köpa nytt så kommer du segla behagligt på din bräda tids nog, you just need time on the water och vara jävligt tjurskallig.
    Good luck

  • syke

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 05:40

    jag väger 87 och jag startade på en Bic astrorock 125l det var lite vingligt, men det funkade. Köp en Bic Techno 135 el liknande så lär du dig surfa på ett kick och får en bräda du kan freerida på i ett bra tag framöver!

  • tobc

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 09:29

    jag väger 80 kg o gick från pråm till en 96liter fanatic och jag håller med dig om att det kändes vingligt i början. tipset är att antingen skaffa en annan bräda med mer volym eller bara bita i det sura äpplet tongue.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag göra..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.