Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing vad ska jag köpa för att komma över 30 knop?

  • vad ska jag köpa för att komma över 30 knop?

    Publicerad av nicklasw på 21 juni, 2013 vid 15:34

    Tjenare!

    Jag är ute efter en utrustning att leka med och att försöka speeda över 30 knops gränsen.
    Jag är inte ute efter en extrem utrustning utan jag hade tänkt mig en budget på 2000. Denna kommer bara användas sällan då jag kör freestyle men jag vill någon gång komma förbi 30 gränsen och sticka ut någon blåsig dag.

    Jag har en f2 thomen just nu som jag tror fungerar att köra speed på men tycker ni jag ska satsa på att köpa en ny bräda också eller funkar det med denna bräda och bara köpa ett speed segel? Vad behöver jag för utrustning för att komma över 30? (jag kör i fiskebäcks vatten)

    Nicklas

    nickeapa svarade 10 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lbj

    Medlem
    21 juni, 2013 vid 18:36

    Kom till TT i morgon midsommardagen. Ta kontakt med TTVK speedare. Vi är där…
    /LBj

  • kobrakai

    Medlem
    21 juni, 2013 vid 21:16

    Köp en bra fena. Läs på lite om trim o stance. Sen är det bara o gasa. 30 borde inte vara några problem med din F2. Handlar mycket om mindset.
    Här står lite intressant: http://www.speedsurfingblog.com/2010/06/how-to-break-30kn.html

  • nickeapa

    Medlem
    21 juni, 2013 vid 21:20

    Kite??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing vad ska jag köpa för att komma över 30 knop?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.