Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag satsa på? Beslutsångest

  • Vad ska jag satsa på? Beslutsångest

    Publicerad av johan86 på 9 juli, 2007 vid 16:57

    Hej! Har precis börjat surfa och fick för några dagar sedan ett erbjudande på ett paket med diverse utrustning:

    windsurfing bräda-JP freeride carve 117 år 04.
    segel-simmer zero five i storlekar 5.4 6.4 7.5
    kolfiber mast simmer C3
    localspirit bom 1,65-2,24
    mast förlängare 30cm

    För detta vill killen ha 10000kr, jag undrar om det är ett rimligt pris och om ni som läser detta tycker att jag istället ska satsa på ett paket hos udéns sport?
    http://www.udenssport.se/sv/article/2556/rrd_evolution_360_asa_med_zero_five_rigg

    Behöver lite råd
    Mvh Johan

    surfmeister svarade 16 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 16:59

    Låter som ett bra pris, du får ju med 3 segel. 2 segel till det andra paketet kostar ca 6000 kr extra….

  • johan86

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 17:01

    jo så tänkte jag först. Så jag kanske ska gå på den där första känslan ändå

  • svenne

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 19:52

    Det är bra drag i Zero5-seglen. Liiite “tyngre” att hantera när du ska slänga runt med dem jämfört med ett segel utan lattor men det är nog snarare något du känner av när du kommer till vattenstarter och gippar och inget som påverkar när du drar rigg eller liknande.
    När du väl får fart på grejerna levererar dem stabilt som f*n, klart roliga segel att ha i segelbagen.

    Jag säger köp!

  • surfmeister

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 19:59

    Låter som ett bra pris. Är prylarna i bra skick? Gå igenom prylarna ordentligt innan du köper. Vilken årsmodell är seglen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag satsa på? Beslutsångest

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.