Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag välja?

  • Vad ska jag välja?

    Publicerad av andermo på 31 maj, 2006 vid 10:38

    Hej Alla!
    Jag är gröngöling på området (har vindsurfat två gånger), men vill nu skaffa egen utrustning. Jag vore väldigt tacksam om jag fick lite tips. Jag väger 83, 188cm lång. Vad ska man välja, ska man köpa nytt eller begagnat. Alla tips är uppskattade.
    Viktor

    canoya svarade 18 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • canoya

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 10:55

    Läs här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=28891 så får du mycket tips och råd.

    Skaffa en bräda som är ca 80 cm eller bredare och på minst 150 liter och en rigg på ca 6,5 m2 så kommer du att lära dig snabbt och behöver inte koncentrera dig jättemycket på var du sätter fötterna för att brädan inte ska vingla.

    Hittar du begagnat så köp det, men det kan vara lite dåligt utbud med nybörjarvänliga brädor så vill du komma igång snabbt kanske du får kolla hos någon handlare. Rigg kan nog vara lättare att hitta begagnat. Undvik cambersegel (Race) utan leta efter freeride, freestyle eller vågsegel istället, de passar nybörjare bättre.

    Kolla de olika butiksannonserna på denna sida och Köp&sälj!

    /Håkan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag välja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.