Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska man lära sig?

  • Vad ska man lära sig?

    Publicerad av ungdomen på 2 juni, 2008 vid 13:44

    Nu har man surfat i typ 10 år och kan allt från plana till duck gibb men vad ska man lära sig efter det, Var är lätast och börja med?

    tomasn svarade 15 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • fnassel

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 14:03

    Vad då allting?
    Spektrat däremellan kan vara ganska stort!
    Är det freestyle du siktar på?
    Andra manövrar på vattnet kan vara, Sail & body 360, Body drag, Heli tack, Push tack,mm.
    Sedan upp i luften, Vanliga hopp är inte så svårt! Lär dig poppa brädan så du kan göra alla new school tricken, Börja med Vulcano, (Som gammling har jag lite svårt för dessa manövrar så jag kör mest Enhands/enfotshopp, Tabletopp, och framåtlopar) sen är det tydligen bara att fortsätta! Verkar inte finnas något slut på variationerna!

  • basse

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 14:17

    Köp trictionary så har du lite att göra!!

  • blabussen

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 15:59

    Så fort man lärt sig jipp och slag ska man börja träna på framåtloopen, det är det lättaste tricket och klart det roligaste. När du väl fått in i huvet hur du ska göra tar det ca 1-20 försök att komma runt, det enda som är svårt är att landa stående.

    Jag har försökt lära mig vulcano ett tag nu, men fan vad mekigt det är.. Framåt loopen är bara flytta baks händerna lite på boomen, hoppa med lite framåt vikt och skota in sen är det klart! Oftast glömmer man skota in i början och man gör då ett faceplant.

  • ungdomen

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 16:05

    @blåbussen: Framåtloop försök till faceplant har man varit med om…

    @fnassel: Slå,Gibb,Helikoter slag, vatten start, hoppa osv 😛

    Vulcano verkar jävla coolt att kunna

  • blabussen

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 16:18

    @ungdomen 471956 wrote:

    @blåbussen: Framåtloop försök till faceplant har man varit med om…

    @fnassel: Slå,Gibb,Helikoter slag, vatten start, hoppa osv 😛

    Vulcano verkar jävla coolt att kunna

    Har du kommit till faceplant är det bara att skota in utav bara h-lvete så kommer du runt oavsett storlek på vågen.

    Funderar på att börja träna på kono:
    http://www.continentseven.com/windsurfmove1325.html

    Ser rätt soft ut.. bara man lyckas segla switch backwind planande.. lär ju vara lite krånligt men inte i närheten lika meckigt som vulcano.

  • tomasn

    Medlem
    2 juni, 2008 vid 17:26

    JAg är mest inne på oldschool; segla fortare, gippa snyggare, hoppa högre o längre läckra laydowngippar, samt rida vågor. Tror de flesta amatörer har fullt upp med detta egentligen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska man lära sig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.