Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska man mer lära sig?

• Vad ska man mer lära sig?

Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2005 vid 15:46

Hej,
    Är ganska ny på det här med surfing men har verkligen fastnat. Som det ser ut nu så kan jag inte mycket mer än strandstarta, slå, jippa och helikoptertack.
    Vad kan jag göra nu nästa gång jag ska ut o hänga i seglet? Hur gjorde ni o vad rekomenderar ni en att lära sig.

Märkte det att nära man satte helikoptertacken så öppnade sej en helt ny ”dimension” i surfingen alltså! Fan vad kul det blev, va ute varenda dag oavsett vind o tränade på helikoptertacken.

Hoppas att man kan få lite tips nu inför stundande höstvindarna för att ytterliggare förgylla surfingen!

/Tim

lundvall svarade 19 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • lundvall

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:17

Efter jag hade kommit lika långt som du började jag testa på fullplaninsgippar, sen när dom satt testade jag på att hoppa lite på chopp etc, sen duckgippen tills jag satte den rent, sen carving 360’s, sen laydowngippar i hög fart… ja det är la där jag är nu, nästa gång det blåser skall jag öva på ev bodydrag, mer laydowns och kanske även på att få bättre airtime på mina hopp, och även högre såklart! Jag övar även på att hålla stora segel i mycke vind så jag skall få lite fart på gpsn:n med wink.gif

Sen kan man ju testa sig på Vulcanos etc, men det har jag ingen kännedom om confused.gif grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska man mer lära sig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.