Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad skall man köpa för vågis?

  • Vad skall man köpa för vågis?

    Publicerad av bananen på 1 januari, 2007 vid 13:34

    Jag hade egentligen inte tänkt att köpa nytt förrän till våren, men temp/vind tvingar mig till inköp av ny bräda. Kom med förslag på vad jag skall satsa på

    Jag kör med två brädor, en RRD FSW 94 ’06 som är helt sjukt bra samt en RRD wave 55 ’98 (föregångare till culten tror jag?) kanske som inte heller är fel, men jag har tröttnat på dessa vikt och nycker.

    Jag vill ha en vågbräda kring 75 liter som biter bra. Inget dasslock, FSW’n funkar ju bra i vågor när det är lite tveksamt, utan en klassisk vågbräda för dagar som i morse. Mina hetaste kandidater är:

    • Starboard Pure Acid 74
    • RRD Hardcore Wave S

    Jag har provåkt båda och gillade dem skarpt.

    Meeen, det svarta hålet i plånkan tvingar mig till att satsa på nåt begagnat, budget 4000 papp. Så alla hjälpsamma människor, hjälp mig i dessa svåra kval. Inspirera mig. Kom med skamliga förslag. Hur funkar tex Fanatics brädor? Goya’s ser ju jäkligt fina ut de oxå!

    ola-h svarade 17 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 15:07

    Köp en ny 05 bräda från Tyskland för 544 euro, en Tabou 73 l. Den verkar riktigt bra och fint pris är det ju också. Vet inte vad frakten kostar dock.

    http://sport-roth.de/boards/Bretter.html

  • lars_k

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 16:19

    Går nog med nästan vilken klassisk som helst du får tag i. Köp ej för tung bräda bara, där går kanske Pure Acid D-ram bort som väger nära 7 kg, köp wood isåfall…
    Min nya Proof väger 5.6 kg och det blir en jävla skillnad!
    Tex RRD, Goya och Fanatic gör lätta plankor, någon av deras klassiska shaper kan säkert passa dej. Tabou är fina de också!

  • ola_p

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 18:03

    Goya brädorna har klart snabba rockerkurvor, borde passa din smak ypperligt.

    Jag har en 66a till salu, men den är ju lite mindre än det du tittat på.

  • nlc

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 18:11

    Kollade med http://www.windsurf.de/ i höstas och enligt dem kostar det ca 115 euros för frakt av en surfbräda till Sverige. Å andra sidan fick jag frakten nästan gratis (typ 10 euro) när jag beställde två segel o en mast från http://www.surfshop-keppler.de/ så det bästa är nog att maila o fråga.

  • ola-h

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 19:30

    Håller med Lars K om att det i princip borde funnka med vilken klassiskt som helst. Det är viss skillnad i karaktären mellanolika märken, men om man ändå inte bestämt sig innan är det bättre att köpa det man hittar en bra deal på och sedan vänja sig. Det blir ju liksom betydligt enklare att hitta den där plötsliga superdealen om man inte låst sig på märke.

    Jag har seglat på en RRD 55 för inte så länge sedan och vilken hyfsat ny bräda du än köper kommer blir en REJÄL uppgradering. Det har helt enkelt hänt lite sedan den brädan shapades.

    Jag har en 2007 Pure Acid 74 till salu, men inte för fyra papp… Om du hittar en 2005 Acid 74 så kan jag verkligen rekomendera den (gillar själv den bättre än 2006:an och en 05:a borde vara lite billigare om man hittar en – fena oh stroppar på 06 är dock bättre).

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad skall man köpa för vågis?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.