Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skulle du gjort i min sits?!

  • debkausf

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 17:03

    Efter 30 länder måste jag säga att capetown har allt! Förutom boardershortssurf.

  • anr

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 18:03

    @skotten 537320 wrote:

    this thread would have been much more awesome if it had been titled

    Vad skulle du gjort i mina pants?!

    cant you redo it babe?? I have like a million ideas

    Eller varför inte, vad skulle du gjort i min kilt?

  • mri

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 18:27

    Funderat på Nya Zeeland? Pluggade i Wellington för ett år sedan och det ett väldigt trevligt ställe i ett lite mindre format, bra universitet och rätt bra med vind (mer än tex kapstaden 🙂 ) och en fint gäng folk som kitar. Nackdelen är väl att även om det är varmare än i Sverige under vintern så blir det ändå ner mot 10 grader..
    Om vindförhållanderna i Wellington: http://www.wwa.org.nz/Weather/How%20windy%20is%20Wellington.htm

    Lokala affären med spots etc: http://www.wildwinds.co.nz

    Fråga gärna om du skulle vilja veta mer 🙂

  • blackadder

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 19:26

    @skotten 537320 wrote:

    this thread would have been much more awesome if it had been titled

    Vad skulle du gjort i mina pants?!

    cant you redo it babe?? I have like a million ideas

    Hahaha…

  • virena

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 20:23

    @above_the_law 537200 wrote:

    Följ din egen magkänsla Sofia (och Tim)!

    Fick i o f s en bil av en underbar Norska, så vi kunde dra till legendariska surfspots och pointbrakes som; Burleigh Head, Kirra, Snapper, Green Mt, Deba, Carbarita/Kings Cliff över dan. Åkte ofta till Byron Bay, surfade, åt en fet stek och partade på The Station (ofta liveband) och övernattade på något Backpackersställe o s v…

    Lycka till nu, vad det än blir!

    AAAaaaaaaah Byron bay, me like, fasen vad jag langtar tillbaka dit. Min kara lilla rosa ar ocksa valdigt sugen pa detta paradis med varmt vatten.

    Sofia, fasen va gott, klart du skall sticka, tank inte pa pengar, det ordnar sig alltid. Aven om inte pappa betalar. Det loser du alltid pa ett eller annat satt. Gor det som du tycker verkar roligast. Vem vet vi kanske ses nan stans dar ute till hosten/vintern

  • edorf

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 22:26

    stanna hemma och häng på steffo som alla oss andra.

  • byguy

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 23:37

    Nedanstående får ej läsas av Anton!
    Byt pappa till någon sugar daddy.
    Vänta absolut inte till pensionen, då är det kört. Vet nog bäst om det av alla på forumet. Gör det roligaste direkt!
    Ingen kan ta dina upplevelser från dig, vare sig människor eller tiden.

  • _sofia_

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 15:38
    skotten;537320 wrote:
    this thread would have been much more awesome if it had been titled

    Vad skulle du gjort i mina pants?!

    cant you redo it babe?? I have like a million ideas

    Ha ha ha du e skön skotten, de kunde du gjort igår juh, ja va ju nere ah partajade i malmöe me henke, kite fredrik, söta erika, (min nya manager) christian, stellan och eddie som va hemma:laugh: Tackar alla för en grym visit i malmöe, alltid lika trevligt!

    Sen kommer jag jobba ala lifestyle i Båstad i sommar på hotel skansen, lovar att de blir livat!

    Vicky jag hade tänkt ah läsa något mot project and marketing manager, men kommer nog bli några kurser isf mot produktion och marknadsföring, har din skola det utbudet?

    Och Guy risken e ju som du vet att Anton åker med om de blir kiteresa 😉

  • _sofia_

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 15:41
    Tim.Eriksson;537161 wrote:
    Formulerade det lite fel… Jag ansökte om dessa kurser, fråga inte om lov 🙂 Vet dock inte om jag pallar 200% :/… 150% får räcka!
    Vore roligt att veta vad du kommer fram till, som sagt så står jag inför samma val snart. Är ganska flexibel när jag drar dock.

    För att redogöra lite kort alternativet studier utomlands..

    Cape Town, billigt. Cirka 25 000 sek (med bra valutakurs) per termin, billigare att bo och leva än Sverige nästan
    Perth – Dyrt som fan, 45 000 + dyrt att leva
    Oauh – Dyrt som fan, 45 000 + dyrt att leva

    Så jag kom fram att alternativ 1 var bäst om man ska studera 🙂

    Tänker du åka ensam förresten? Okej om man åker iväg och ska plugga/festa men om man är ute efter att få surfa/kite’a vore det skönt att ha någon med sig för att dela på ev. bilkostnad, surfsällskap mm :/… Lättare med kite dock..

    Å du, Träffa oslo igen i sommar då 😉 Ta ett jobb på akerbrygge som serivtör eller dylikt så drar du in hela reskassan på en sommar !

    Edit:
    Hehe, läste inte sida 2… Som sagt, jag är mycket intresserad av att dra utomlands och studera/surfa. Är jätte flexibel när det kommer till ev. studier då jag precis har börjat på ekonomprogrammet och det är väldigt lätt att hitta kurser. Hoppas för övrigt av I-linjen som jag minns du läser en light variant på i borås?…

    Det lutar mot AUS perth, åker ensam om det int e ngn som hakar på. Dessutom blire ingen sommar till i Oslo, har jobb men blir alldeles för lite surf. Blir nog båstad istället ah hoppas på svensk summer life!

    Jag läser just det industriell ekonomi mot affärsingenjör i borås yes!

  • litease

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 16:01
    Mri;537363 wrote:
    Funderat på Nya Zeeland? Pluggade i Wellington för ett år sedan och det ett väldigt trevligt ställe i ett lite mindre format, bra universitet och rätt bra med vind (mer än tex kapstaden 🙂 ) och en fint gäng folk som kitar. Nackdelen är väl att även om det är varmare än i Sverige under vintern så blir det ändå ner mot 10 grader..
    Om vindförhållanderna i Wellington: http://www.wwa.org.nz/Weather/How%20windy%20is%20Wellington.htm

    Lokala affären med spots etc: http://www.wildwinds.co.nz

    Fråga gärna om du skulle vilja veta mer 🙂

    Vart pluggade du i Nya Zeeland? Funderade själv på Dunedin i sydöstra hörnet av sydön men pallade inte punga ut 40 000 för en termin..! Men det verkade sjukt bra. Vågsurf, kitesurf och skidor i ett!

  • mri

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 03:31

    Som sagt, pluggade i Wellington, Massey Uni. närmare bestämt. Visst kostade det men det är ett rätt trevligt sätt att slänga ut pengar på ^^
    Dunedin är ett skönt litet ställe, med betoning på litet. Rätt typisk studentstad, omgiven av fantastisk natur och nära till det mesta. Lite väl kallt dock 🙂

  • smaskens

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 07:56

    Fasen Sofia,

    du är ju ung och vacker.
    Gift dig rikt så kan du glömma studieskulder.
    Var tror du det finns mest miljonärer på stranden?
    😀

  • _sofia_

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 09:16
    smaskens;537964 wrote:
    Fasen Sofia,

    du är ju ung och vacker.
    Gift dig rikt så kan du glömma studieskulder.
    Var tror du det finns mest miljonärer på stranden?
    😀

    He he ja du jag ska ägna två-tre månader i Båstad nu i sommar på hotel skansen,
    så de ska nog int vara så svårt 😉

  • mattijas

    Medlem
    9 april, 2009 vid 16:41
    _Sofia_;537105 wrote:
    Aw sweet av dej skotten.

    Om man skulle välja No2 så skulle en trevlig tripp vara destinationerna Brasilien-Peru-Venezuela-Cabareta-Hawaii och sist AUS. Sen vore det trevligt att ha en resekamrat, som antingen följer hela vägen eller ansluter till/från. Öppen för vettiga förslag/diskussion…

    Hade du nån ungefärlig budget på den varianten?

    Gjorde en prisförfrågan på Kilroy travels

    .) Köpenhamn
    1.) braisilien, Veckor: 4
    2.) chile, Veckor: 2
    3.) hawai , Veckor: 4
    4.) fiji, Veckor: 2
    5.) Australien Perth, Veckor: 8
    .) Köpenhamn

    hamna på 35-40 tusen.
    (om jag ville få ner priset så kunde jag välja bort sydamerika)
    Troligtvis meck med baggage ….
    Någon som har erfarnhet av jordenrunt/kite?

  • _sofia_

    Medlem
    10 april, 2009 vid 08:40
    Mattijas;539743 wrote:
    Hade du nån ungefärlig budget på den varianten?

    Gjorde en prisförfrågan på Kilroy travels

    .) Köpenhamn
    1.) braisilien, Veckor: 4
    2.) chile, Veckor: 2
    3.) hawai , Veckor: 4
    4.) fiji, Veckor: 2
    5.) Australien Perth, Veckor: 8
    .) Köpenhamn

    hamna på 35-40 tusen.
    (om jag ville få ner priset så kunde jag välja bort sydamerika)
    Troligtvis meck med baggage ….
    Någon som har erfarnhet av jordenrunt/kite?

    Jag hörde av en studiekamrat att han jagat till sig jorden runt med runt 5-6 destinationer för 17000kr för endast flyg med studentrabatt (fick ta sig mellan ankomst och avrese plats, därför jag tror de var billigt).

    Har iaf bestämt mig för att de blir surfresa kommande vinterhalvår 🙂 Har inte undersökt budget på destinationerna, men skulle kunna göra det.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skulle du gjort i min sits?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.