Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Vad tror ni om den här

  • yann

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 14:36
  • getwet

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 10:01

    Det blev ingen telezoom, blev en vidvinkel Tamron 10-24 istället samt en Tamron 28-75 2.8.
    Fotovideo här i Sthlm strulade med priset på det tilltänkta telet och till slut vissnade jag och bad dom sticka iväg en bra bit bort……

    Jobbar vidare med min Minolta “beercan” 70-210 f4 ett tag till. Ska lämna in den för att kontrollera om det kanske är frontlinsen som behöver justeras och på så sätt få upp skärpan en aning, (grymt bra på bilder upp till ca 20-30m, däröver spårar den ur) och då istället lägga på en 1.4 konverter.
    Fick tips om att dessa kultobjektiv som kallas beercan ibland blir så på långa avstånd just pga av en dåligt justerad frontlins. Bra på närbild, skit på långt håll.

  • styret

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 17:20

    ett 10-24 är ju inte dumt det heller.
    en bra fast vidvinkel, typ motsvarande 24 till min canon är vad jag är ute efter för tillfället.

  • nlc

    Medlem
    5 februari, 2009 vid 07:12

    @styret 528433 wrote:

    ett 10-24 är ju inte dumt det heller.
    en bra fast vidvinkel, typ motsvarande 24 till min canon är vad jag är ute efter för tillfället.

    Som den här, den här eller den här? Inte billigt direkt…

  • styret

    Medlem
    5 februari, 2009 vid 15:19

    och ännu obilligare blir det när man lägger in en studentekonomi utan studielån… 1000 spänn kvar efter hyra, avgifter, busskort och sånt.
    får nog vänta lite…

  • getwet

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 10:54

    Har nu också införskaffat en Tamron 70-200 f2.8 istället för min gamla “beercan” 70-210 f4. Sjukt bra skärpa och riktigt godis med 2.8. Ubernöjd faktiskt! Märker inte heller någon skillnad på skärpan med converter 1.4.
    Så fick det bli, istället för ett nytt telezoom så blev det tre nya objektiv…..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Vad tror ni om den här

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.