Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad vill ni ha för information?
-
Vad vill ni ha för information?
Publicerad av flirrrt på 19 oktober, 2007 vid 14:15Har fått i uppdrag av ett nytt kitemärke att utveckla deras webb. Efter flera timmars utvärdering av olika kitesidor, har jag insett att innehållet är väldigt varierande och det är svårt att få ut något som dominerar i genren.
Därför passar jag på att fråga alla spom är insnöade på kitesurf – vad för information vill ni ha om kitesen online? Är det viktigt med mycket teknisk data, eller är ni mer prylkåta och vill se bilder.. kanske litar mer på objektiva recensioner?
Säg gärna vad ni tycker, jag är glad även för negativa åsikter, t.ex vad ska INTE finnas med? 🙂
flirrrt svarade 17 år, 6 månader sedan 15 Medlemmar · 29 Svar -
29 Svar
-
bilder lite film kanske.. o lite som du själv sa korta objektiva recensioner.. de e vad jag vill ha iaf..
-
Min åsikt:
Den tekniska datan är oviktig så länge man får reda på storlek och om kiten/brädan gör sig bäst för vågor/wake/freestyle. Lättöverskådlig hemsida med softa bilder är vad jag vill ha när jag går in på en hemsida.
Dessutom vill jag gärna ha ett rekommenderat/ungefärligt pris på kitemärkets hemsida, inte bara hos återförsäljaren(även fast det är han som sätter försäljningspriset). -
BRA bilder på produkterna framförallt, inte alltför tekniskt snack och om det finns så ska det vara bra förklarat. Titta i Naish katalog för 2008 för inspiration, sjukt bra.
-
Vill se information som berättar vilken åkstil som kiten passar för. Inte mumbojumbo bara för att man vill locka alla. Bra med detaljbilder med.
Å förresten, allergisk mot egna namn och förkortningar på saker som är allmängiltiga för alla mer eller mindre som de dessutom inte ens är först med. Typ Flysurfer och Naish verkar tycka att det är väldigt viktigt att ge sken av egna koncept – Octopus, Smartloop, FLS, FDS, HSS, SSS, AOA, MDPL etc.
(Haha, gå in på flysurfers webb å ha förkortningsbingo.)
Grymt förvirrande för normala människor bara.
Acceptera att det finns existerande bra namn bara eller ge dem självförklarande namn.(Och i flysurfers fall bara ge fan i och ge förkortningar till allt.)
nic – grinig
-
Allt ovanstående och Reef-tjejer.
Sen softa photos och skön grafik som tex ROYAL-hemsidan – och alt teknisk information skal först dykar upp när man klickar på brädan eller kiten. Det grafiske intrycket är viktigt – skal typ gi dig den softa kjänslan av surf, och gi dig lust att sticka ut med det samme.
Så absolut INGET:
-Teknisk mumbojumbo som dominerer bilden (men skal vara tilgängligt om man behöver den)
-FUL amatöragtigt grafik (ha bra koll på dom sköna grafiska stilarne nu mao)
-Kassa bilder
-Primitiv uppbygnad av hemsidan (allt för traditionelt och ”praktiskt”) -
Jag vill ha Feta Wallpapers! Jag vill gärna ha mycket tekniskt skit men precis som lars sa så ska det vara gömt, det ska finnas OM man vill ha det. Det får gärna finnas filmer med tricks, intervjuver med teamriders och manualler till kiteföretagets produkter skall finnas tillgängligt antingen som .pdf eller gärna en film. Naish sida är väl ok. RRD’s gamla sida var bra med, nu är den inte lika nice tycker jag.
-
störiga silikonbrudar går också fetbort! vill jag kolla på nakna tjejer så kollar jag på nakna tjejer. har dom råd att hyra in tjejer till bilderna så borde dom sänka priserna. på en kitehemsida vill jag ha feta åkbilder å bilder på kiten. gärna ordentliga tekniska bilder på olika lösningar som bom, safety mm. Gärna lite filmer på kiten också med safety och relaunch. Ok att de e kul å se fet åkning men jag vill hellre veta hur kiten funkar, det är den å inte aron hadlow jag är intresserad av.
sen går som sagt förkortningar bort rejält! de e säkert ballt i tyska ingenjörskretsar men inte för vanliga åkare.
-
Vad det gäller förkortningar verkar det finnas en stolthet bland ingenjörer som gör att om får man ett användbart patent vill man ha cred för det också och då skapar man en ny fräck bokstavsförkortnig bara för att uppmärksamma att det är eget. Men varje medborgare med åtminstone en fungerande hjärnhalva ser ju igenom detta.
Vill ni skapa en riktigt bra sida så tycker jag ni ska snacka med http://www.understandit.se som är ett gäng kognitionsvetare/systemvetare som vet hur man kopplar ihop hjärna och web för användarna.
-
Overriding
Correction
To
Other
Poor
Useless
SystemsTror jag.
Den enda Naishförkortningen jag snubblat över är SLE och det är av patentskäl som den inte heter nåt annat.
-
Hehe, good one. Men ta en titt på loopen nästa gång du ser en. Alltså Smartloop är den lösning som levererades för ganska precis en vecka sedan, inte den som levererats med Helux & Cult fram tills dess (för den är det låg novelty-nivå på).
-
@Blackadder 423449 wrote:
Smartloop=Samma-Mög-som-Andra-Redan-Tillverkat-Loop
Är det?? Läs på innan du kastar ur dig en sådan dum kommentar.
Vilka märken har förresten depower under bommen till nästa år?
LF och Naish är dem enda jag sett hittills.
-
@SkånePaul 423470 wrote:
Är det?? Läs på innan du kastar ur dig en sådan dum kommentar.
Vilka märken har förresten depower under bommen till nästa år?
LF och Naish är dem enda jag sett hittills.
I was only trying to get a rise out of you. You know, for shits and giggles.
Logga in för att svara.