Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad vill ni ha för information?

  • christian12345

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 15:31

    Jag blir också helt äcklad när jag ser beach-babes på hemsidor som ska handla om stora tygbitar i änden av några snören som oavsett hur de beskrivs så kan man aldrig förstå hur de förhåller sig till konkurrenterna. 😉

    Klart det ska fram lite babes och fet grafik. Kolla in Best. Sedan kan man ju försöka vara lite avantgarde och satsa på en av de mindre kundgrupperna (kanske tjejerna kan lockas lite av ett samarbete med Roxy, Prolimit eller rentav lite hunk-bilder: jag har snackat med Skotten som gärna ställer upp på lite solnedgångsbilder. Fahlén har ju satsat på en ny kundgrupp men jag vete fan hur lyckat det är när man tänker ‘extremsport’ och det första man får se på hemsidan är en slemmig unge. Hur eller hur: det är i alla fall nytänkande.

    När vi ändå är inne på samarbete, så kan det vara bra att länka till skolor och återförsäljare – men framför allt team-seglare, så att man vet var man ska vända sig om man vill prova.

    Ett bra exempel på dålig framförhållning är Starkites. Där står 2007 på hela framsidan, men alla stora tillverkare håller på med 2008. Om man klickar runt hos Cabrinha ett tag så kan man också hitta team-seglare som har favoritdrake co2…

    Något som jag personligen saknar varje år är: när kommer nästa drake? Planerade releaser?

    Hoppas att du kan använda något av det.

  • sourra

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 15:37

    @christian12345 423480 wrote:

    Fahlén har ju satsat på en ny kundgrupp men jag vete fan hur lyckat det är när man tänker ‘extremsport’ och det första man får se på hemsidan är en slemmig unge. Hur eller hur: det är i alla fall nytänkande.

    Hehe, det är lite uppdateringar på G, lugn bara lugn. Då kanske vi kan anknyta det till topic – en typiskt bra hemsida uppdateras ofta.

    PS. Det är fan en extremsport att skaffa knodd. Tror det tär mer på de flesta än det skulle göra att bestiga K2.

  • skanepaul

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 16:17

    Glöm nu inte i all “seriöshet” att sidan givetvis ska vara säljande!!!!

  • nic

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 19:57
    SkånePaul;423470 wrote:
    Blackadder wrote:
    Smartloop=Samma-Mög-som-Andra-Redan-Tillverkat-Loop

    Är det?? Läs på innan du kastar ur dig en sådan dum kommentar.

    Vilka märken har förresten depower under bommen till nästa år?

    LF och Naish är dem enda jag sett hittills.

    Som sagt lite offtopic men bortsett från att den inte är mög så är väl kommentaren rätt? Slingshot hade detta på sina 06-kites.
    (Å förresten, har man en egen uppfinning är det klart man ska namnge det.)

    Sidånotis: finns god risk/chans att Ozone har liknande CL på sina 2008-kites med.

    nic

  • haze

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 22:07

    Nic: Vill du ha din bom? Jag är i gbg nu… Den är det ingen depower på under bommen iaf 😉

  • nic

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 22:36
    Haze;423535 wrote:
    Nic: Vill du ha din bom? Jag är i gbg nu… Den är det ingen depower på under bommen iaf 😉

    Yo! vore super PMa mig ditt tel.

    nic

  • flirrrt

    Medlem
    21 oktober, 2007 vid 11:42

    Tack för alla svar, jag har fått in en hel punkter som är använda. För tillfället jobbar jag nu med en mockup, men strukturen av innehållet och planering är klar iaf.

    Det enda kruxet är just bilderna just nu. Ägaren i australien hade styrt upp en photosession, men ajg har iten sett resultaten ännu. Antar att de bilderna kommer dels vara avgörande om hemsida kommer brista eller bära.

    Postar resultatet sen 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    21 oktober, 2007 vid 11:58

    Vad är det för kites?

  • lars_m

    Medlem
    21 oktober, 2007 vid 16:22

    @Flirrrt 423598 wrote:

    Tack för alla svar, jag har fått in en hel punkter som är använda. För tillfället jobbar jag nu med en mockup, men strukturen av innehållet och planering är klar iaf.

    Det enda kruxet är just bilderna just nu. Ägaren i australien hade styrt upp en photosession, men ajg har iten sett resultaten ännu. Antar att de bilderna kommer dels vara avgörande om hemsida kommer brista eller bära.

    Postar resultatet sen 🙂

    Skal bli spännande att se hur det blir 🙂

    Fast Pjoter har rätt – inga silicontjejor. Men brudar med naturliga b-size är et must, gärna brunetter 😉

    Hoppas på grym grafik och feta photos och wallpapers som ger suget på att åka till stranden även när det e minusgradar…

  • wakenils

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 15:50

    ha inte bakgrundsmusik på sidan… det är nog det mest störande man kan stöta på

  • sourra

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 15:56

    Nej bakgrundsmusik ska det vara. Gärna någon trött midi-fil som ligger och spelar hissmusik i bakgrunden.

  • kitemaster

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 16:18

    Jag tycker fahlen har riktigt ren och informativ sida, med genomgående tema.

    Vissa delar från http://www.north-snowkites.com/ tycker jag är coola, exempelvis “flygkänslan” (dock inte bakgrundsljudet).

  • nic

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 16:21
    sourra;423844 wrote:
    Nej bakgrundsmusik ska det vara. Gärna någon trött midi-fil som ligger och spelar hissmusik i bakgrunden.

    Nej det ska va en midifil som spelar en polyfonisk 5 sek lång slinga som sedan repeteras ett oändligt antal ggr. Om man inte har en så kort slinga kan också låta den längre ligga så att den för varje ny sida man klickar in på sajten börjar om från början. (lite samma down-to-earth lo-fi-effekt)

    Vill ni attrahera de sydligare delarna av europa så glöm inte den gifanimerade brevlådan.

    Ha ett 30-sekunders intro i flash utan skip-intro-knapp.

    Blanda in pdf’er i vissa av länkarna i navigationen utan att hinta något.

    Gör så att sidan bara funkar i MS Explorer.

    Eftersom det förmodligen finns planer för framtiden så lägg in “under construction” i gul/svart på varje sida.

  • flirrrt

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 19:04

    North Snowkiting var riktigt stabil..

    Fick bilder av killen idag, till en stor besvikelse 🙁 Kommer puscha honom för bättre bilder, annars får det vänta tills jag drar till egypten efter jul föra tt fixa lite feta pics..

    Sidan blir inget spektakulärt, då det mer eller mindre handlar om ett gratisjobb.. men jag har fått lite bra synpunkter som kommer styra designen 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad vill ni ha för information?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.