Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö? mats väg på torsdag?

  • robin

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 07:16

    Jag kommer kunna vara där vid tvåtiden i morgon. Är det någon mer som ska dit?

  • sinclair

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 07:28
    Robin;546324 wrote:
    Jag kommer kunna vara där vid tvåtiden i morgon. Är det någon mer som ska dit?

    Jag kommer försöka vara där runt elva snåret.

  • stoorfaen

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 09:11
    poppo;546309 wrote:
    …och som allmän info: lite knivig launch och allmänt stenigt = inget höjdarställe för freeridare som är osäkra på lite shorebreak, kryss, slag och grov sjö.

    hoppas på en bra dag där snart!

    Haha, ja vafaen…freeridare är man ju antar jag men det vore faen om man inte skulle våga sig ut! Jag kommer på eftermiddan! Någon som ska reka idag förresten, jag kanske tar mig en titt på kvällningen idag…

  • wigren

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 09:34

    Hej

    Någon som har möjlighet att skriva ut gps-kordinater på spoten salnö och mats väg? Eller visa mer exakt på en karta?

    Vore toppen, är ju inte alltid lätt att hitta exakt rätt vik alltid, vid första försöket. 🙂

    Tack på förhand
    mvh wigren

  • poppo

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 10:51
    Wigren;546354 wrote:
    Hej

    Någon som har möjlighet att skriva ut gps-kordinater på spoten salnö och mats väg? Eller visa mer exakt på en karta?

    Sorry. och handen på hjärtat – ändå inge vidare spot mer än ett par ggr/år för ren vågsegling. ont om parkering samt potentiellt arga stugägare…

    finns betydligt bättre mer lättillgängliga spots perfekta för freeride och “bump&jump” – testa tex sandvikens camping/badplats tvärs över väddö från älmstabron!

    Borde funka finfint på nord och nordost! Dessutom mindre sten och allmänt najsare – här ligger det:
    N 59º 58.791′
    E 018º 52.783′

  • tocha

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 11:10

    SMHI:s prognos från 12 idag indikerar NO riktning från imorgon bitti, talar ju för Rullsand om man går på Jespers råd ovan! Kan det ‘gå av’ tro?

    Någon som hakar på dit istället torsdag em/kväll om prognosen håller?

    Verkar just nu bli betydligt mer vind norrut, men inte säkert det är skillnad för det i vindstyrka mellan Salnö o Rullsand förstås. Vågorna borde leta sig fram till båda ställen. 1 MUSD frågan var det blir bäst vinkel och vågor kvarstår…

  • fredrik-plantin

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 11:26

    Sedär ja, tycker vi stämmer av när det uppdateras ikväll, jag är inte blyg på rullsand.

  • jesper_b

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 11:27
    Tocha;546371 wrote:
    SMHI:s prognos från 12 idag indikerar NO riktning från imorgon bitti, talar ju för Rullsand om man går på Jespers råd ovan! Kan det ‘gå av’ tro?

    Någon som hakar på dit istället torsdag em/kväll om prognosen håller?

    Verkar just nu bli betydligt mer vind norrut, men inte säkert det är skillnad för det i vindstyrka mellan Salnö o Rullsand förstås. Vågorna borde leta sig fram till båda ställen. 1 MUSD frågan var det blir bäst vinkel och vågor kvarstår…

    Ja nu blev det plötsligt lite jobbigt. Var väl bara halvpeppad att bränna en dag för halvknas på Väddo, men nordost på Rullsand är en helt annan femma. Avvaktar nog rapporter till i morrn bitti/fm och ser om och var jag drar då. Om så och Rullsand vore det kul om vi blev ett gäng. /JB

  • dala-lama

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:17

    Tänkte kanske dra söderut i helgen men lite uppvärmning i rullsand eller på Väddö imorgon skulle väl sitta fint.
    Har kollat lite prognoser men jag är lite skeptisk, det ser lite klent ut på torsdag tycker jag.
    Men jag har gärna fel;);)
    Per

  • fredrik-plantin

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:19

    Jag hoppas på att du har fel! 🙂 vi är några goa gubbar som kommer åka uppåt imorgon efter lunch, vart vet vi dock inte men hoppas klart på rullsand, alla ska med!

  • poppo

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 15:10

    Rullis = Svealands A-Bay! hur mkt parkering som helst, lång och bred sandstrand, bryter över stort område och kitarna kör oftast egen vik där förhållandena är bättre för dem men för grunt för oss. Hade vart riktigt skoj, inväntar prognoserna imorgon då jag ändå inte kommer loss förrän tidigast kl 15.

  • dala-lama

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 15:48

    Kolla SMHI om dom har rätt lär det va svårt att pricka in när det är som bäst.
    På em vrid från NO till SV ja men hallå…….

  • fredrik-plantin

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 16:41

    Bara smhi som säger det ska vrida, tror nog det blir åka av 🙂

  • stoorfaen

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 19:06

    åhh, jag vill ju terra Väddö! men vad faen, man är ju ett flockdjur i grund å botten…får se imorrn vart det går av!

  • stoorfaen

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 19:12

    Foreca snackar om ett stänk väst i nordan…snarare än ost. Verkar inte vrida heller. SMHI (område 3, Kuggören-Örskär) säger heller inget om en SV vridning…

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö? mats väg på torsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.