Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö på Torsdag (2010-09-02)?

  • Väddö på Torsdag (2010-09-02)?

    Publicerad av nonnos på 1 september, 2010 vid 07:18

    Väddö kom på tal i tråden “[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=76685”]Paradise breaks loose on thursday!”[/ame] men tycker att den blev lite för bred i diskussionen.

    Därav startar jag denna tråden…

    Vilka ska till Väddö på torsdag och vilken spot gäller?

    kesoone svarade 13 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • c-engene

    Medlem
    1 september, 2010 vid 07:33

    Ser riktigt bra ut. Salnö på fredag kanske? Har inte varit där på ett tag men är det inte NV som är bäst. Kanske blir hyffsad riktning på fredag.

  • sebbe87

    Medlem
    1 september, 2010 vid 07:50

    jag tänker nog åka till salnö på torsdag, fredag funkar tyvärr inte fast det ser bättre ut.

  • dr-masse

    Medlem
    1 september, 2010 vid 08:08

    tänk på hur ni parkerar vid Salnö, inga bilar på stigen. De boende är sjyssta där, behåll det så, ah!

  • jerker04

    Medlem
    1 september, 2010 vid 09:18

    Är grymt sugen. Siktar nog på fredag då prognosen ser ut att vara bättre då. Är Salnö bättre än Mats väg vågmässigt (eller är det samma ställe?).

    Hur som helst så skulle jag behöva en vägbeskrivning till Salnö om folk åker dit. Tack

  • nonnos

    Medlem
    1 september, 2010 vid 10:00

    sebbe87 samma sits för mig, kan inte på fredag fast prognosen ser bättre ut. Jag är kör på salnö på torsdag. Siktar på att vara där vid 09-10 tiden.

    Vilken stig är det man inte ska parkera på, den som går NNV till vänser om texten “bylehamn” på nedanstående länk?
    http://kartor.eniro.se/m/IqsSd

  • dr-masse

    Medlem
    1 september, 2010 vid 11:26

    Det märker du, grusvägen övergår till en bredare stig, som man nog kan köra bil på men såklart inte inte inte gör om vi ska ha fortsatt tillgång till denna fina spot.

    Det går rätt bra att parkera där grusvägen tar slut. Sedan blir det en prylpromenix genom skogen, men det hör ju till känslan och stämningen med Salnö.

    Ta med skottkärra… ha, ha!

  • musmagneten

    Medlem
    1 september, 2010 vid 11:48

    Ingen som nämner Mats väg i spotfunderingarna för imorrn. Funkar det inte på ren nord? Enligt kartan ser det ut att bli ren sidvind!?

  • dr-masse

    Medlem
    1 september, 2010 vid 11:54

    Jag tror att den som tar sig en gnutta tid för lite spotjakt på Väddö på fredag kommer att bli rikligt belönad.

    Det är inte svårt att hitta bra spots på rak Nord där… bara det att det inte gjorts på många år.

  • nonnos

    Medlem
    1 september, 2010 vid 12:22

    dr Masse det är uppfattat ang parkering. Självklart ska man inte göra sig ovän med lokalbefolkningen vilket kan leda till framtida problem med utnyttjandet av spoten.

  • robin

    Medlem
    1 september, 2010 vid 13:02
    Quote:
    Ingen som nämner Mats väg i spotfunderingarna för imorrn.

    Mats väg är rätt svårt som vindsurfare eftersom brytet är extremt litet och populärt bland surfare.

  • calle

    Medlem
    1 september, 2010 vid 14:43

    Jag kan fylla på med lite pekpinnar i parkeringsfrågan, om ni ställer er på grusvägen så tänk på att en lastbil/sopbil måste komma fram.
    Jag vet att det hänt förut att bilar parkerat så att sopbilen inte kom fram och då blir husägarna utan sophämtning, vilket ju så klart leder till ilska.

    Kör hårt!!!

    / Calle S

  • kesoone

    Medlem
    2 september, 2010 vid 10:40

    Det ser ut som lite beslutsångest råder här…

    Sitter och funderar på var jag ska åka om 1.5h? Var kommer det att finnas folk?
    salnö, sennebyhaken, mats väg?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö på Torsdag (2010-09-02)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.