Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö på torsdag…

  • kesoone

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 06:25
    Naeslund;635686 wrote:
    Finns det några bilder från dagen?

    Tyvärr var jag helt egoistisk och såg till att snabbt som faen packa och dra till Erken 🙁 istället, så inga bilder/film från mig tyvärr.

  • stoorfaen

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 06:47

    Ja vafaen säger man, ett tips är väl att sälja av era 3,7’or medan hela Stockholmsområdet fortfarande har en skev verklighetsuppfattning! Kul var det helt klart och för att krama ur det sista så drog vi en repa på Erken på hemvägen. 4,7an med fina hoppramper!

  • maca

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 07:30

    Vad ska man säga om dagen på Salnö…
    Först ut i viken med 4.2. Första repan utåt, på av på av, sen pang toköverrigad och full sula, träff på en ramp vid första skäret och lyft lyft lyft no control – släpper grejjerna. Vattenstartar, vänder inåt och vågar inte ens kroka i!!!! Det fläskar i något helt sjukt!!!

    Pustar ut lite på stranden. Det lugnar sig lite och nu går det faktiskt bra att hålla i 4.2an en stund. MEN, en 3.7-4.0a hade nog suttit bättre. Vi blir snabbt två på västra revet. Här blåser det konstigt nog aningen mindre (eller jämnare). Kör två vändor och kollar innan jag bestämmer mig för att droppa in på en stor en och får en kalasfin ride. Gippar av den tidigt och…faller. Får två stoooora och flera små i huvet och driver snabbt in mellan västra skäret och storholmen. Skönt, här är grunt och mindre vågor. Har kramp i vaderna och vilar drivandes med brädan innan det blir tebax till stranden igen.

    Vinden ökar och 4.2 blir galet stort. Försöker men blir förnedrad bortåt nybörjarstadiet 😉

    Plockar ihop, men är ändå nöjd. Hur är man funtad?

    Hur laddar man för att slippa kramp i vaderna?!? Det gick inte att vattenstarta och var ingen höjdare. Händerna (underarmarna) klarade trots handskar…

  • ola-h

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 08:21

    Coolt.

    MacA;635712 wrote:
    Hur laddar man för att slippa kramp i vaderna?!? Det gick inte att vattenstarta och var ingen höjdare. Händerna (underarmarna) klarade trots handskar…

    Prova att andas… Jag gissar att du spände dig rätt mycket. Djupa andetag brukar gör att man slappnar av lite mer och klarar seglingen bättre. Hårdvindssegling sitter sjukt mycket i huvudet.

  • maca

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 10:57

    Ja, det stämmer nog att jag spände mig… trampade även på som f-n för att hinna vattenstarta innan nästa stoora kom i huvudet.

  • sinclair

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 17:15

    Jag har sett dina mast på bilder tidigare, logo!

  • dr-masse

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 20:01

    Vi åkte en sväng innan mörkret lade sig helt och nog finns det mer att upptäcka på Väddö… :tongue: Låt oss kalla den för “Blocket”.

    Kanske skall tipsa Surfsverige om denna och se vem som vågar…, ha, ha!

  • surfslusken

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 21:00

    E de alltid så där många Stockholmare på vattnet när de blåser över 10m/s o vågorna vuxit sej meterhöga?
    Just ja, glömde den där akuta influensan som tydligen selektivt enbart drabbade Stockholms “surfare” som hört aktuella vindobservationer den morronen.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö på torsdag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.