Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö sög, hur var Rullsand?

  • Väddö sög, hur var Rullsand?

    Publicerad av robin på 9 juli, 2009 vid 18:37

    Salnö levererade stadiga 2-3 m/s idag. Sjukt bra förhållanden:-)

    Jag antar att jag valde fel, hur var Rullsand?

    kine svarade 14 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • boman

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 18:49

    söööög verkligen, svårt att ta sig ut, knappt 30min planing med 5,3 och en timme sittandes på revet för att sedan simma tillbaks till stranden, inget vidare…

  • c-engene

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:36

    Onshore, men riktigt kul på Rullsand. 4,0 hela dagen. Överriggad på förmiddagen, sen perfekt.

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:42

    Västeråker i Uppsala, Ekoln, var… Sisådär!

    Slutade med att jag tappade bort mig och fick simma i dryga timmen (A)… Hittade i alla fall en fin sandstrand och en sjukt mysig stuga på en ö ! Nackdelen var att det var en ö…. Fick paddla tillbaka.

    Några tips hur man simmar bäst med bräda och rigg efter sig, UTAN att rigga ner…

  • sirjohnirie

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:45

    Händerna fulla med köttiga sår och eftersurfpirr i hela kroppen:)
    4.8 som minsta segel men oj vilken dag!

    Tack Christian!

  • robin

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:57

    Skit också, mer tydlig bomkörning får man inte… Fram tills nu har det känts helt ok, men nu börjar det svida. 18 m/s i Gävle och inte en enda på Väddö… OK, 30 minuter som Boman fick, men det var de 30 minuterna det tog för mig att rigga, byta om och bära prylar.

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 20:06
    Tim.Eriksson;558252 wrote:
    Några tips hur man simmar bäst med bräda och rigg efter sig, UTAN att rigga ner…

    Provade ett sätt igår, fast jag behövde bara simma en liten bit.

    Lossa masten från mastfoten. Lägg upp bommen tvärs över brädan med bommen mitt på och mastfoten pekandes mot fören på brädan. Kryp in under seglet och lägg dig på bommen med huvudet framåt. Crawltag med armarna. Voilà — behold the Turtle Rescue.

    Jag läst mastfotsbasen sitta kvar och bockade ner pinnen och lade mig ovanpå den. Kändes inte så mycket genom flytvästen. Skulle jag simmat längre vore det inte helt bekvämt, så då skulle jag lossat hela mastfoten, dragit fast brickan hårt eller sparat undan den i en ficka.

  • kine

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 06:21

    kom till Rullsand vid 15-tiden och och körde 3 tim m 4.7.
    det var dead on men hyggligt fina våglinjer så man kunde leka lite backside. Lite vinkel hade ju inte skadat men det var hur som värt resan fr sthlm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö sög, hur var Rullsand?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.