Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö söndag…

  • //TOMMY//

    Gäst
    13 juni, 2009 vid 11:02

    Man får nog inte vara rädd för regn på söndagen, men visst ser det ut att kunna blåsa duktigt.
    Jag kollar läget i morrn fm, Salnö kan säkert bli bra eller så “kryper man in” och speedar på Erken……

  • boman

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 14:35
    stoorfaen;552861 wrote:
    …om proggen håller så sticker jag dit!

    ja kan bli något, tidig morgon verkar bra enligt foreca 🙂 men fan va det regnar…

  • dude

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 17:01

    Vad har ni för källor huruvida det blir regn eller inte?

  • dude

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 17:02

    Jag funderar om det är risk för att vinden uteblir om det blir ösregn?

  • stoorfaen

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 18:46

    Jag är där runt 09:00, det kommer regna enligt alla men det kommer blåsa enligt alla också! 🙂

  • calle

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 21:08
    dude;553057 wrote:
    Vad har ni för källor huruvida det blir regn eller inte?

    Båtvädret plus säger: Regn,Regn, regn och vind.
    Har knappt seglat sen Maui, du? Köpt nån SUP? Hälsa familjen!
    / Calle S

  • boman

    Medlem
    14 juni, 2009 vid 18:30
    stoorfaen;553075 wrote:
    Jag är där runt 09:00, det kommer regna enligt alla men det kommer blåsa enligt alla också! 🙂

    och hur blev Salnö ? jag tvekade och åkte till erken, trodde att det skulle bli för mycket västvindar, på erken var vinden mer på nnv ?? bra tryck i 6,7 med slalom prylar vinden kom och gick med regnet och ökade sakta med eftermiddagen.

  • larry

    Medlem
    14 juni, 2009 vid 19:30
    Boman;553236 wrote:
    och hur blev Salnö ? jag tvekade och åkte till erken, trodde att det skulle bli för mycket västvindar, på erken var vinden mer på nnv ?? bra tryck i 6,7 med slalom prylar vinden kom och gick med regnet och ökade sakta med eftermiddagen.

    Enligt pålitlig källa lär Salnö ha varit riktigt bra på förmiddagen. Körde själv freestyle på Lönnviksvägen, Ekerö.
    Salnö blir bäst vid VNV-V när man i princip inte har någon vind inne i viken förrän man kommer ut till revet. Jag trodde att det skulle bli bra idag, men var tyvärr för bekväm för att köra upp i detta regn.
    Nyfiken på hur det är på NO-O. Någon som testat?

  • petter

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 06:01
    LARRY;553252 wrote:
    Enligt pålitlig källa lär Salnö ha varit riktigt bra på förmiddagen.

    jupp, förmiddagen var mumma, helt klart årets bästa salnödag så här långt! som vanligt klent med vind inne i viken så riggade stort för att ta mig ut men väl ute på revet var man bitvis överriggad men absolut hanterbart. Största seten var nog närmare gubbhöga och bröt riktigt fint, gick att få till tre-fyra svängar på de bra vågorna. Strax före 12 blev det något mer N i vinden och vågorna blev direkt mycket stökigare, extremt vindkänsligt ställe… kallt och regnigt, tycker inte man ska behöva luva halvvägs in i juni, men en mycket trevlig förmiddag!!!

  • dude

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 10:39
    Calle;553101 wrote:
    Båtvädret plus säger: Regn,Regn, regn och vind.
    Har knappt seglat sen Maui, du? Köpt nån SUP? Hälsa familjen!
    / Calle S

    Tjena Calle, det blev Salnö igår på söndag. Strilande regn men dock vind och vågor. Första gången för mig sen på Maui. Så jag hade inte direkt rutin på att hålla mig varm i kylan. Fingertopparna blev frusna på de lång bogarna upp till revet så även om det blev fem svängar på vågen och otroligt fin våg så förtog kylan lite av de härliga förhållandena. Man får väl anta att man ofrånkomligt blir lite kräsen med temperaturen efter att ha vart i sånt varmt klimat. Kontrasten blir lite svår kan man väl säga. Nej jag hade nog behövt ett par handskar, öppna eller slutna, för att hålla värmen.

    Jo, SUPen tog vi med hem och den hoppas jag än få testa här i hemvattnen. …man väntar snopet på värmen… när kommer sommaren…

    Hälsa familjen du också!

    /Niklas

  • feg

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 14:32

    Strilande regn och kyla… brrr
    Jag är glad att jag bangade, kan nog leva med att jag fegar ur på kalla nord prognoser. 🙂
    Skönt att du fick fina vågor iallafall. Måste kanske ge Salnö några fler chanser ändå.

    /Jocke

  • vindsokaren

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 20:33
    feg;553632 wrote:
    Strilande regn och kyla… brrr
    Jag är glad att jag bangade, kan nog leva med att jag fegar ur på kalla nord prognoser. 🙂
    Skönt att du fick fina vågor iallafall. Måste kanske ge Salnö några fler chanser ändå.

    /Jocke

    Kallt men,men riktigt grym dag,tyckte inte att det var så dålig vind inne i viken lite byig dock.
    Dom flesta körde 4.7-5.3.
    Tycker synd om BWSS som satte en fena mitt i lårmuskeln.

  • dude

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 08:35

    Själv körde jag med ett 4.7 Superfreak och en 83-liters F2 Rebel Custom med en mjuk tjugofyracentimeters starboard drake-vågfena, vilket var najs. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö söndag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.