Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö/Singö månd 24/9 – någon?

  • Väddö/Singö månd 24/9 – någon?

    Publicerad av maca på 23 september, 2012 vid 10:39

    Jag é rökt för en trip norröver i em/kväll. MEN, det ser ut att kunna bli både vind och vågor (+2m) långt in på måndagen. Någon som går i samma funderingar? Kan komma loss efter dagislämning och delar gärna upplevelsen med någon på plats.

    maca svarade 11 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • drfjartvik

    Medlem
    23 september, 2012 vid 14:24

    Hej,

    Jo lite sugen är man kanske. Men det ser ju att vara avtagande vind i morgon eftermiddag plus att det är jäkligt kallt med…

  • rex_

    Medlem
    23 september, 2012 vid 17:11

    Jag har aldrig varit där men tänkte nog dra dit efter lunch eller kanske före lunch om jag kan komma från då o spana in stället!
    Är det lätt att hitta dit?

  • maca

    Medlem
    23 september, 2012 vid 20:48

    Ingen höjdarvinkel för Salnö, hmmm…längre norrut kanske, eller Svartklubben. Har aldrig testat. Svårt val.
    Karta finns här http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=1&WindDir=Nord&ps=1

  • boman

    Medlem
    24 september, 2012 vid 03:58

    Igår söndag och salnö var hyffsat trevligt trots dålig vinkel. 5,2 ökande 4,7 vindar :-0

  • maca

    Medlem
    24 september, 2012 vid 07:11

    Styr mot Väddö och kollar in läget. Förmodligen Salnö om jag blir ensam.

  • drfjartvik

    Medlem
    24 september, 2012 vid 09:27

    Duktigt!

    Hoppas du får supersegling!

    Mvh
    /Uffe

  • jesper-b

    Medlem
    24 september, 2012 vid 11:18

    Just hemkommen efter 4 timmar bra men avtagande surf på Mats väg. Bra size i setten och fina vallar om man valde rätt våg (vilket inte är så lätt). Dock vred nordvästen mot nord och kanske lite ost. Kändes inte som den avtog och jag hade gissat på 4.7-5.3.

    Dock blev det allt glesare mellan setten och jag gissar att det är rätt klent på Salnö med vågor och dessutom dålig vinkel enligt MacA som jag mötte på vägen hem. Han irrade om kring på grusvägarna där uppe för att kolla in allehanda spots.

    /JB

  • maca

    Medlem
    24 september, 2012 vid 20:24

    Bra gissat Jeppe – full ställ i 5.0 och en gnutta ost i nordan 😉 Dead on Salnö!
    Irrade runt en hel del…men sen blev det Mats väg för mig oxå. Glest mellan setten, men kom in i ett skönt flow och fann lyckan om och om igen. Det gick att gå riktigt djupt med tryck, förbi stenen och line up med två surfare. Är det grunt där tro…blundade och körde på 😉

    Otippat bra dag – gott mos!

  • dude

    Medlem
    25 september, 2012 vid 17:16

    MacA, när din axel är okay kanske du vill hänga med och paddla ut till några fina breaks uppe på Väddö 🙂

    Jag avstod själv från att åka upp då jag inte hade någon att åka med, men det var lika bra då jag fick lite jobb gjort!

  • maca

    Medlem
    26 september, 2012 vid 10:24
    dude;699689 wrote:
    MacA, när din axel är okay kanske du vill hänga med och paddla ut till några fina breaks uppe på Väddö 🙂

    Jag avstod själv från att åka upp då jag inte hade någon att åka med, men det var lika bra då jag fick lite jobb gjort!

    Dude, axeln spökar fortsatt, blir rejäl rehab i vinter. Hänger gärna på och paddlar bland dina smultronställen däruppe när den é bra igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö/Singö månd 24/9 – någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.