Senaste nytt Forums Vågsurfing Väderlarmsystem

  • Väderlarmsystem

    Publicerad av koffelager på 14 december, 2007 vid 13:27

    Hej!

    Heter Kristoffer Lager. Är snart färdig meteorolog. Kommer göra mitt exjobb på ett företag som främst jobbar med vind och vindmodeller. När jag varit och hälsat på min brorsas jobb, se bannern uppe i vänstra hörnet, har diskussionen om ett mobil/sms-baserat system kommit upp. Alltså ett system där man får sms med aktuella vindar, och prognoser framåt.
    Skulle vilja att ni kom med önskningar om hur ett sånt här system skulle fungera, hur mycket det får kosta, vilken information man vill ha, hur många potentiella kunder det kan finnas.
    Tänk fritt (men hyfsat realistiskt:cool2: ) och kom med idéer.

    Mvh Koffe

    tmalm svarade 16 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • danielf

    Medlem
    15 december, 2007 vid 16:11

    Generellt kan du lita på att surfare inte vill betala, sponsra det banners istället isf. SMS är inte jag intresserad av däremot web som även är optimerad att komma åt via telefonen.

    Informationen man vill ha är vindstyrka, riktning, ev. vågboj info, både prognos och observation på allt detta. Vattentemp och vattenstånd är av intresse, däremot så ändrar sig väl inte vattentemp ngt direkt från timma till timma.

    Lycka till!

  • tmalm

    Medlem
    20 december, 2007 vid 11:14

    En gammal god telefonsvarare hade suttit kanon. aktuell styrka och riktning samt gärna hur det ser ut kanske sex timmar fram över.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Väderlarmsystem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.