Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Väderprognos för Lomma

  • Väderprognos för Lomma

    Publicerad av stellan på 19 maj, 2006 vid 06:50

    En av mina elever är metrolog. Han gav mig denna prognos inför helgen.

    “Idag är det är områden med skurar på ingång. Det gör att vindarna kan bli rätt byiga. De vindhastigheter jag skriver är medelvinden över 10 minuter på 10 meters höjd så när man är mitt ute i det så kan man nog uppleva det som blåsigare. Det är tilltagande vindar under dagen. I eftermiddag och kväll SSV-SV 8-10 m/s.

    Imorgon förmiddag är det sydvästvindar 7-9 m/s. Sen vrider vinden mot syd samtidigt som den avtar något. Men 6-8 m/s ser det ändå ut att kunna bli. Risk för skurar också imorgon.

    Enligt prognosen så ser söndagen blåsigast ut. Västvindar 10-15 m/s.

    pjoter svarade 18 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pjoter

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 10:03

    låter grymt å få testa kiten i!
    lite soft imorrn å se så allt ser rätt ut å sen rocknroll på söndag.. wooohooo!!!

  • coffs

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 15:22

    Ser ju nästan ut som sydost framåt lunch, känns ju trist att rigga o sen märka att man borde varit i Landskrona istället…Lundåkra direkt på morgonen kanske??

  • annas

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 15:27

    jag drar till habo på förmiddan (efter karusellen 🙂 ) om jag är körduglig. Ska försöka hinna tillbaka till lund till tåget

  • fredde

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 15:31

    Var hittar ni rocknrollen på söndag?

  • aka_kalle

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 16:46

    pjoter var drar du imårrn? hade varit skoj att ta en titt på den så omtalade draken

  • jh

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 18:15

    Uppdaterar prognosen lite. Jag tar och lägger upp en liten prognosbild för det kommande dygnet. Den röda linjen är vindhastigheten på tio meters höjd, den blåa våghöjden. Den gäller för en punkt i havet en liten bit utanför Lomma.

    Nu får det vara slut med väder, nu blir det bier.

    Stellan wrote:
    En av mina elever är metrolog. Han gav mig denna prognos inför helgen.

    Imorgon förmiddag är det sydvästvindar 7-9 m/s. Sen vrider vinden mot syd samtidigt som den avtar något. Men 6-8 m/s ser det ändå ut att kunna bli. Risk för skurar också imorgon.

    Enligt prognosen så ser söndagen blåsigast ut. Västvindar 10-15 m/s.

  • pjoter

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 15:21

    blir bara å ta upp å kolla på den idag. frå bli riktigt imorrn istället.

    man e ju tvingad till lund hela tiden så man aldrig har tid å göra nåt skoj.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Väderprognos för Lomma

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.