Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vädersidor/appar

  • Vädersidor/appar

    Publicerad av spitchen på 19 augusti, 2012 vid 17:23

    Hejsan

    Någon som vet en vädersida som man kan lita på? SMHI, Klart.se har ju inte haft rätt en enda gång under sommaren.. de säger på kvällen att det ska bli sol och vind nästa dag och det blir punka och regn!
    I princip hela sommaren har varit helt fel! Riktigt tråkigt är det när jag själv spår bättre..

    spitchen svarade 11 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • moppepojken

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 18:11

    vinden stämmer väldigt bra på dmi tycker jag 😀

  • martin-m-a

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 18:29

    DMI bäst….
    Sedan brukar windfinder och windguru oxå funka

  • bohm

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 18:39

    Jag har precis laddat ner wind geo till iphone. Man markerar på kartan och så visar den hur mycket det blåser på den platsen. Jag vet inte hur korrekt den är

  • Aquario

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 19:39

    Vill man veta hur vinden är just nu på ett antal platser runt Sveriges kust, kan jag varmt rekommendera Kahoona Kustväder. Sök på kustväder i Android Market.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kahoona.cws&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsInNlLmthaG9vbmEuY3dzIl0.

  • thehoff

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 12:32

    Dmi och windfinder brukar ge en bra bild av hur läget kommer se ut. Har även börjat använda klart.se vilket också fungerar bra om man använder deras “timme-för-timme”prognos.

    Ett tips för att se vindar på västkusten är också :http://www.oso.chalmers.se/~weather/
    Sidan visar de data som väderstationen vid råö observatorium längst ut på onsalahalvön registrerar och uppdateras med några minuters intervall. Riktigt bra för att få en bild av hur det blåser för stunden.

  • spitchen

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 22:31

    Jo klart funkar ju som du säger timme för timme samma dag man ska ut men ska man ha en prognos för 2 dagar innan så ger jag inte mycket för den.
    Dmi kanske är ett hett tips..kahoona ja det blir att söka vidare. Tack för tipsen 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vädersidor/appar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.