Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väderuppfattning…..

  • Väderuppfattning…..

    Publicerad av pedersen på 24 oktober, 2008 vid 06:01

    Igår inledde meteorlog Mats Andersson på SVT vädert med att säga “….vi har tyvärr några riktigt blåsiga dygn framrör oss, med kulingvarning längs hela kusten….”. Tyvärr???? Helg plus blåsigt, jag ser inte problemet. :smirk:

    fnassel svarade 15 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • fnassel

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:19

    @Pedersen 511002 wrote:

    Igår inledde meteorlog Mats Andersson på SVT vädert med att säga “….vi har tyvärr några riktigt blåsiga dygn framrör oss, med kulingvarning längs hela kusten….”. Tyvärr???? Helg plus blåsigt, jag ser inte problemet. :smirk:

    Skulle väl kunna vara att du måste köpa ny utrustning?!
    Den du har på avataren ser inte ut att kunna hantera 20m/s!

  • pedersen

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:30
    Fnassel;511005 wrote:
    Skulle väl kunna vara att du måste köpa ny utrustning?!
    Den du har på avataren ser inte ut att kunna hantera 20m/s!

    Va fan säger du, min fina Easyboard :grin:. Bilden är från -84 eller -85. Fast med den brädan har jag seglat i kuling på danska västkusten (Skallerup) på 80-talet. Knäckte bommen, kom jag ihåg.

  • fnassel

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:50

    @Pedersen 511009 wrote:

    Va fan säger du, min fina Easyboard :grin:. Bilden är från -84 eller -85. Fast med den brädan har jag seglat i kuling på danska västkusten (Skallerup) på 80-talet. Knäckte bommen, kom jag ihåg.

    Nä, Skit också, Menar du att du inte kan rigga seglet nu då! Limma ihop ett par fina skeva trä reglar så får du en lika fin bom som jag hade på min Windsurfer original på 70-talet!!
    Det skall nog funka ska du se!

    Synd att man måste jobba idag, men helgen ser fin ut. Jag förstår heller inte vad de menar med tyvärr blir det blåsigt????

  • kvabbso

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:52

    den bilden e ju svin cool

  • pedersen

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:57
    kvabbso;511019 wrote:
    den bilden e ju svin cool

    plus att det typ är den ända bilden jag har på när jag surfar, må så vara över 20 år.

  • dberg

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 07:01
    Pedersen;511002 wrote:
    Igår inledde meteorlog Mats Andersson på SVT vädert med att säga “….vi har tyvärr några riktigt blåsiga dygn framrör oss, med kulingvarning längs hela kusten….”. Tyvärr???? Helg plus blåsigt, jag ser inte problemet. :smirk:

    Tja, kan också vara så att man äger ett enda segel på 6.5 m2. -Och sponsrar tandläkaren med 12kkr istället för att köpa bättre surfprylar… 😡
    Socker borde förbjudas!

  • pedersen

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 07:03
    Fnassel;511017 wrote:
    Nä, Skit också, Menar du att du inte kan rigga seglet nu då! Limma ihop ett par fina skeva trä reglar så får du en lika fin bom som jag hade på min Windsurfer original på 70-talet!!
    Det skall nog funka ska du se!

    Synd att man måste jobba idag, men helgen ser fin ut. Jag förstår heller inte vad de menar med tyvärr blir det blåsigt????

    Faktum är att vi lagade bommen med ett ben från en järnsäng som vi hittade på en tipp. Någon ny bom var det ju inte tal om; fanns inte att köpa inom närmsta 10 milen plus att är det helg i Danmark så är det (den berömda lukkeloven). Sågade av det brutna stället, tryckte in det avsågade benet, borrade och popnitade. Sen var man redo för västerhavet igen :grin:. Those where the days….

  • pedersen

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 08:14
    Pedersen;511020 wrote:
    plus att det typ är den ända bilden jag har på när jag surfar, må så vara över 20 år.

    plus att den brädan hamnade på tippen för många år sedan.
    Köpte ett North Voodoo 4.2 förra fredagen och som redan har jag hunnit få go användning för :laugh:
    Ser ut att kunna bli ett bra val denna helgen också, nästa för stort om prognosen håller.

  • fnassel

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 08:31

    @Pedersen 511043 wrote:

    plus att den brädan hamnade på tippen för många år sedan.
    Köpte ett North Voodoo 4.2 förra fredagen och som redan har jag hunnit få go användning för :laugh:
    Ser ut att kunna bli ett bra val denna helgen också, nästa för stort om prognosen håller.

    Jaaaaa, Hoppas, hoppas, hoppas att prognosen håller!!!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väderuppfattning…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.