Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågar man hoppas på helgen i Sthlm?

  • malteaserr

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 15:03

    Det får bli Rullsand. Tar med tält och drar dit på fredag kväll. En platta bärs och lite chorizo.

    Är det nån som råkar ha en 85-92 liters FFW till övers är det bara slå en pling. Jag behöver en.

  • malteaserr

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 15:03
    malteaserr;660666 wrote:
    det får bli rullsand. Tar med tält och drar dit på fredag kväll. En platta bärs och lite chorizo.

    är det nån som råkar ha en 85-92 liters ffw till övers är det bara slå en pling. Jag behöver en.

    0738220797

  • maca

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 18:32

    @Poppo: Allt är “min förtjänst” -det kommer blåsa lörd och/eller sönd.
    I have summoned for the windgod – It´s a go!

    @Musmagneten: du kan inte hugga “snacka-familj-och-villa-fika” i sten innan du läser på om helgproggen 🙂

    Frågan är bara vart man åker på N-NNO?!?

  • zurfman

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 19:30

    Eller om det blir ost-nordost…

    Det finns 2 lågtrycksområden som närmar sig redan på fredag, men ingen prognostiserar vind på fredag…ännu!

  • jr555se

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 19:46

    MacA, ställer mig samma fråga som du.. vart åker man?
    Vars åker formula-åkarna, eller ni som inte har en halv dag att lägga på resa till rullsand, Resarö?

    Tänkte ge mig på att försöka plana för första gången och det ser ju ut att bli lovande, dock med 6.0 seglet jag inte direkt är överförtjust i att rigga(enda minstingen jag har).

    -johan

  • poppo

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 20:10

    MacA – nu e windguru tillbaka efter en obehaglig dip – allt är förlåtet!

  • zurfman

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 20:25

    Flera av formula-åkarna är i Halmstad för tävling, fredag-lördag så många av dem kommer inte köra här på lördag.

    Om det blir ost-nordost funkar Österskär hyggligt bra. Ganska kass för N, sådär på NO.
    Om det blir NO eller N så funkar Näsaäng, Värtan. Vinden kan dock vara litet klen för freeride vissa gånger, samtidigt som det blåser bra vid Väddö. Resarö har aningen mer vind än Näsaäng, tycker dock att det är byigare och något krångligare att komma ut på öppet vatten vid Resarö (beror på kompetens och vindriktning).

    Det finns ställen som inte har så mycket vågor vid Väddö men jag har inte varit där själv, pga längre att åka. Tror dock att det kan vara värt att åka om inte prognosen är väldigt bra för Värtan.

  • maca

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 20:30

    jr555se – har du 6.0 som minsta, siktar på första planingsrepan och dessutom ont om tid kanske Näsby park kan vara något. Närmare och enklare kan det inte bli. Men det kan bli tufft att hålla 6.0

    Kolla här för input: http://spotguide.kicks-ass.net/

  • rizze

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 20:35

    Ingen som tror att gålö kan bli bra?

  • jr555se

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 20:42

    jasså, tävlings helg..

    näsaäng, jaha.. känns dock som det kommer vara trångt med ev. badande. Men proggen(min gratis version iaf) säger 10m/s och mer för lördag söndag så för lite(?)

    Österskär i proggen som finns just nu känns inte lämpligt mig.(nord till nord-ost)
    Resarö, lurar på den där ön precis utanför launch.. risk för massa konstiga vindriktingar och sånt skräp..Men annars tacksamt då man kanske har ett lugnt ställe(vindskuggan bakom ön) att pusta ut lite på.

    Väddö kanske isåf. är inte helt sugen på att kryssa en massa, kommer nog bli duktigt trött rätt fort misstänker jag.
    Dock havsvågor =/

    Vågor är såklart jobbigt moment fortfarande men bara det inte är vågsurfvågor så får jag la bita ihop 😀 tyckte mig hitta någorlunda balans i österskärs båtvågor sist.

    hmm, hoppas folk vågar skriva lite här vart de hade tänkt åka så hakar jag nog på om det är hyfsat i närheten(norra tokholm).

    -johan

  • rizze

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 20:52
  • nachoman

    Medlem
    30 juni, 2011 vid 05:43

    Resarö är ett bra alternativ om man inte vill åka långt. Funkar bra på NO-N-NV så ganska okänsligt för riktning. Dock byigt som hela skärgården. Körde där i torsdags på skitprognos med grymt bra vind i 5 timmar. Ön är bara bra så det blir lugnt vid riggplats.

  • lukasw

    Medlem
    30 juni, 2011 vid 10:00

    Det verkar vara bra tryck nu i helgen passar på att prova min nya segel i hårt vind,det kan inte bli bättre gaastra 7,2 nice

  • musmagneten

    Medlem
    30 juni, 2011 vid 11:31

    WRF eller GFS, ja det är frågan… WRF-modellen i all ära men lovar den inte väl mycket!?

  • dr-masse

    Medlem
    30 juni, 2011 vid 13:32

    WRF ligger i stort sett alltid lite högt.

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågar man hoppas på helgen i Sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.