Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågis som hårdvinds-freeride?

  • Vågis som hårdvinds-freeride?

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 maj, 2004 vid 20:07

    Har en vågis på 75 liter från typ 90-93. Funderar på att börja använda den när det blåser tokpung, och köra lite freeride och hoppa omkring lite. Är tyvärr inga större vågor där jag kör, så någon vågridning blir det inte. Hur skulle det funka tror ni. Är en vågis långsamm eller vad har dom för nackdelar när det gäller freeridesegling?
    /Jan-banan

    robinthewater svarade 19 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2004 vid 14:38

    Kom igen nu då!!!! Jag är inte farlig!

  • calle_b

    Medlem
    22 maj, 2004 vid 14:47

    Varför inte? Pröva, det lär gå alldeles utmärkt beroende av
    vad det är för någon vågis… Det får juh inte vara för mycket “banan-shape” på den….

    Goodluck o ha d gött

  • robinthewater

    Medlem
    22 maj, 2004 vid 14:57

    Ju mer det blåser desto mindre bräda och ju mindre bräda desto roligare har man. Klart du ska använda vågbrädan! Den enda nackdelen som jag kan komma på är att en vågbräda kan bli lite lynnigare och lite svårare att kontrollera i choppiga förhållanden. Den vill liksom svänga hela tiden. Men personligen tycker jag att detta bara är roligt så länga man utnyttjar lynnigheten till snäva svängar, tricks och hopp. Vad gäller farten tror jag inte det har någon betydelse så länge det blåser rejält. Inte omöjligt att du kan segla snabbare än med en större freeridebräda…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågis som hårdvinds-freeride?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.