Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots våg&kitesurfsäsong januari,februari 2014, var?

  • våg&kitesurfsäsong januari,februari 2014, var?

    Publicerad av bellman på 26 maj, 2013 vid 19:58

    Hallo!!
    Jag ska plugga i San Diego till hösten och Melbourne till våren. Där emellan har jag hela januari och februari ledigt.

    Nu försöker jag bestämma vart jag ska ta vägen den tiden och jag har fet beslutsångestförvirring och behöver snart sätta mig och boka flyg. Det jag vill göra den tiden är att surfa och ha det gött, helst både kite och våg. Skulle vara sjukt tacksam för lite tips på vart att ta vägen! Är helt nybörjare på vågsurfing och har kiteat i drygt ett år, men hoppas på att komma igång i höst i San Diego.

    Funderar på detta:

    -åka ut till Hawaii , Maui, o skaffa nåt inneboenderum där, verkar rätt dyrt men riktigt najsstanna i Kalifornien ett tag till o bara va ledig o åka runt där och surfa

    -åka dirr till Australien o då åka runt där för surf

    -dra en liten avstickare till typ mexico eller kanske nåt heelt annat.

    Ja, jag har en massa idéer men enegtligen väldigt lite koll. Så kan nån tipsa eller avråda om nåt så hade det hjälpt en massa 🙂

    farbrorfraz svarade 10 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • farbrorfraz

    Medlem
    29 maj, 2013 vid 10:11

    Jag ber att få lägga till Kap Verde, och specifikt ön Sal, på din lista. Grymma vågor, grymma vindar, grymt skönt liv och relativt billigt att bo och leva. Jag kan hjälpa till med lägenhet, förra vintern hyrde vi en 3a med tillgång till takterass med pool mitt i centrum för 450€/mån. Går att få ettor för 150€/mån.

    Ät färsk tonfisk varje dag, kitesurfa med Mitu, Airton, Matchu och alla andra galna locals, dyk, segla, festa.. Gött liv. =)

  • r1k

    Medlem
    14 juni, 2013 vid 01:38

    Schysst med tips! Har tagit ledigt hela februari, tänkte boka något!

    Kap Verde låter intressant! någon annan som har funderingar på att dra dit?

  • farbrorfraz

    Medlem
    14 juni, 2013 vid 08:38

    @r1k 711663 wrote:

    Schysst med tips! Har tagit ledigt hela februari, tänkte boka något!

    Kap Verde låter intressant! någon annan som har funderingar på att dra dit?

    Vi är där hela säsongen med skolan, och inför vintern är vi på jakt efter svenska instruktörer. Jag var ensam svensk instruktör förra vintern, på hela ön, och hade att göra…

    Hur som, jag kan hjälpa med både boende-kontakter, jag känner en bunt bar och restaurangfolk, hotell etc, så, utan garantier, jag kan nog hjälpa till med jobb också. Finns en annan svensk på plats som pysslar med krogar och barer, samt lite andra projekt. Han vill nog ha sällskap han med! Annars, om man har möjlighet. är det bästa nog att bara komma ner och satsa på att köra så mycket som möjligt. Som sagt, boende från 150€/mån, priserna på mat etc är som här i norra portugal, rätt billigt.

    Vill ha fler svenska kite-bummare! 🙂

  • skunk

    Medlem
    8 februari, 2014 vid 21:16

    @FarbrorFräz 711677 wrote:

    Vi är där hela säsongen med skolan, och inför vintern är vi på jakt efter svenska instruktörer. Jag var ensam svensk instruktör förra vintern, på hela ön, och hade att göra…

    Hur som, jag kan hjälpa med både boende-kontakter, jag känner en bunt bar och restaurangfolk, hotell etc, så, utan garantier, jag kan nog hjälpa till med jobb också. Finns en annan svensk på plats som pysslar med krogar och barer, samt lite andra projekt. Han vill nog ha sällskap han med! Annars, om man har möjlighet. är det bästa nog att bara komma ner och satsa på att köra så mycket som möjligt. Som sagt, boende från 150€/mån, priserna på mat etc är som här i norra portugal, rätt billigt.

    Vill ha fler svenska kite-bummare! 🙂

    Hej,
    Jag ska till Kap Verde 20e Feb och undrade vad som finns för boende möjligheter
    Mvh
    Jonathan
    jonathan.anders@se.abb.com

  • farbrorfraz

    Medlem
    8 februari, 2014 vid 21:48

    @Skunk 720876 wrote:

    Hej,
    Jag ska till Kap Verde 20e Feb och undrade vad som finns för boende möjligheter
    Mvh
    Jonathan
    jonathan.anders@se.abb.com

    Hej! Skoj!

    Hur länge tänker du stanna? Det finns olika alternativ, mest beroende på hur länge du blir här. Vi kan hjälpa dig med camp-upplägg om det är en eller två veckor, eller vanlig lägenhet för samma eller längre tid. Allt är möjligt! =)

    Välkommen ner!

    ps.

    Jag är hemma i östersund 13-27e feb men resten av gänget är här och redo att hjälpa!

    Vi ses!

  • skunk

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 21:03

    Hej,
    Jag ska stanna definitiv en vecka. Flyget är klart Allt är av intresse. Vad skulle en lägenhet kosta. Troligtvis stannar jag två veckor.
    Tacksammt om du kan återkommer med lite info om priser osv,

    Mvh
    Jonathan

  • skunk

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 22:27

    @FarbrorFräz 720877 wrote:

    Hej! Skoj!

    Hur länge tänker du stanna? Det finns olika alternativ, mest beroende på hur länge du blir här. Vi kan hjälpa dig med camp-upplägg om det är en eller två veckor, eller vanlig lägenhet för samma eller längre tid. Allt är möjligt! =)

    Välkommen ner!

    ps.

    Jag är hemma i östersund 13-27e feb men resten av gänget är här och redo att hjälpa!

    Vi ses!

    Hej.
    Det är nog bäst med en lägenhet eller hyr ett rum, Går det att nå dig på detta numret +238 5959580? Försöker ringa dig imorron.

    Vi hörs
    Jonathan

  • farbrorfraz

    Medlem
    11 februari, 2014 vid 22:48

    @Skunk 720989 wrote:

    Hej.
    Det är nog bäst med en lägenhet eller hyr ett rum, Går det att nå dig på detta numret +238 5959580? Försöker ringa dig imorron.

    Vi hörs
    Jonathan

    Hej! Det går att nå mig på det numret tills torsdag morgon. Sedan flyger jag på semester till Östersund 2 veckor, då nås jag på 0731578948

    Jag svarar med detaljer på mail.

    Mvh
    Anders Modin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots våg&kitesurfsäsong januari,februari 2014, var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.