Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vagn för transport av utrustning förråd<->bil

  • klas-tss

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 18:32

    1. En kanotvagn. Den har bara två hjul så man måste stödja om den inte har ett utfällbart stöd undertill. För att få plats med allting så bygg enkelt i trä, en 1 meter lång platta att lägga prylarna på. Gör den lite bredare än brädan och reglar i fyra hörn så hålls alla segel och bommar på plats till bilen. Tar några timmar att bygga så är det klart. Vill man lägga ner lite extra tid kan du göra den hopfällbar för reglarna..

    2. Köp en sån där trä-kärra barn har att dra leksaker i på gräset, i en leksaksbutik. Ofta små hjul men en liten låda man kan lägga smådelarna i innan man slänger på brädorna.

  • bicless

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 22:19

    Jag använder denna ibland när det är långt att gå ner till spotten: http://www.surfspot.se/bradvagn.html

  • mang-e

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 06:42

    Å jag denna från Fultema – vagn för 449kr. Rullar lätt och funkar finfint

  • pure

    Medlem
    27 juli, 2011 vid 20:47

    Tack för alla svar.. nu har jag en del o välja på. Den från biltema verkar schyst

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 april, 2012 vid 12:45

    I det fall frun har bilen och prylarna ska ned till stranden finns ett alternativ som jag satsat på. Via Blocket kom jag över en cykelvagn avsedd för dubbla ungar. Den tillverkas i Umeå, är av glasfiberplast och har en horisontell överdel där man enkelt kan spänna fast bräda med rigg ovanpå. Vagnen gick att använda direkt utan modifieringar. Jag drog på lite skumplast som dämpning för brädan och sedan var den körklar.

    Dubbelbarnvagnen har lagom stora cykelhjul. Under brädan, i barnbaljan av glasfiber, får man dessutom plats med en trunk med våtdräkt mm mm.

    Dubbelbarnvagnen kan dras med cykel eller om man vill spara krafter till vindsurfingen; med moppe, elcykel eller elscooter.

  • nachoman

    Medlem
    23 april, 2012 vid 13:44

    Sån här.

  • electric

    Medlem
    23 april, 2012 vid 13:45
    Mang-E;663477 wrote:
    Å jag denna från Fultema – vagn för 449kr. Rullar lätt och funkar finfint

    Din länk funkar inte – men jag fann istället att de har en ännu billigare vagn, 299 kr:
    http://biltema.se/sv/Bat/Ovrigt/Kanotkarra-25035/

    /Lars

  • htn

    Medlem
    23 april, 2012 vid 13:52
    Electric;686794 wrote:
    Din länk funkar inte – men jag fann istället att de har en ännu billigare vagn, 299 kr:
    http://biltema.se/sv/Bat/Ovrigt/Kanotkarra-25035/

    /Lars

    En sån där Fultemakopia har jag på landet för att frakta pryttlarna 400m.
    Funkar utmärkt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 11:21

    Bild på transportmedlet:

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=210&pictureid=1308[/IMG]

  • mr-jibe

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 18:51

    Jag byggde min egna med hjälp av lite takräcke, bultar, liggunderlag samt hjulaxel från Jula, funkar finfint! Spännband för att fästa grejerna på kärran med. min kärra liknar biltemas. Har som mest haft två tunga långa newburgerbrädor samt två kompletta riggar.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 10:25

    Mr Jibe – Kul med olika lösningar! Medge att det är praktiskt även om man bara ska flytta prylarna några hundra meter?

    En fråga – Vad toppar Ditt ekipage på? Min variant klarar 30 km/h på plan väg men jag väljer att hålla igen så det inte ska skumpa förmycket.

  • marden

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 15:03

    från fejan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 15:05

    Den var för speedare!

  • dr-masse

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 15:26

    Den här tråden har effektivt slagit ihjäl min bild av att jag håller på med en sport som åtminstone är lite mer spännande och utmanande än golf.

    pink031810_05-full.jpg

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 maj, 2012 vid 20:16

    Om man står och väger om det där ser tufft (solbrillorna och de feta däcken) eller töntigt ut så tycker jag töntfaktorn väger över med tanke på att knähunden fick följa med. Dock ett plus att golfbagen inte är med denna gång.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vagn för transport av utrustning förråd<->bil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.