• vågpinnar

    Publicerad av ziik på 19 november, 2006 vid 01:09

    återigen en tråd om det här med vågplankor. skulle vilja ha en bredare tråd denna gång. å få in lite mer än bara om naishs senaste linje.
    Så alla som åkt på någon kitespecifix vågbräda i år.

    kladda ner vad ni tycker.
    Listan på dessa brädor är ju ganska lång nu. Syftar i första hand på de serietillverkade varianterna. Men har någon en schysst custom eller ännu hellre byggt sig en schysst custom själv så är det såklart även välkommet att dela med sig av det hela.

    hoppas det är någon som nappar
    //joel

    patrikol svarade 17 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • milkman

    Medlem
    19 november, 2006 vid 06:50

    Har något från Underground??

  • ziik

    Medlem
    19 november, 2006 vid 08:51

    tänkte du skulle skriva lite om din pinne med 😉 sen vet jag ju att du är en liten smula partisk =P

    är rätt övertygad om att de flesta är “bra” men kanske på något olika saker. å självklart beroende på vem som står på…

    vore kul att få lite recensioner av lite udda brädor som gaastran till exempel. Inte heller hört några utlåtanden om raketfisken. i princip bara naishs nya sticks och srtn jag hört folk gå loss om såhär långt.

    //Joel

  • cortex

    Medlem
    19 november, 2006 vid 11:04

    Jag gillar Slingshots SRT 5’5″ en hel del. Kan väl inte påstå att jag är duktig nog på att köra brädan för att uttala mig om hur “bra” den är i jämförelse med andra eftersom jag bara precis har börjat med att köra den ostrappat i mindre vågor.

    Men det kanske finns andra på forumet som kört den mer?

    /Kaj(Tech)

  • rocco

    Medlem
    20 november, 2006 vid 10:17
  • surfstore-se

    Medlem
    20 november, 2006 vid 20:39

    Säger bara:
    http://www.skywalkerkiteboards.com/skywalker/products/strong_dwave.cfm

    Fetaste vågisen till fetaste priset: 4600:- finns på lager !

  • rocco

    Medlem
    21 november, 2006 vid 17:13

    Får se till o testa den här leksaken i veckan. Det kan nog vara ballt med twin.

    http://www.robertoriccidesigns.com/#home.kiteBoarding.kiteBoards0.toxicWave

  • yann

    Medlem
    22 november, 2006 vid 14:23

    Om man vill köra svenska vågor utan kraft från kiten skulle jag välja en bräda med mycket volym, platt rocker och snälla rails m.a.o. en fish-liknande bräda. Vi har inte vågor som på Hawaii och får inte farten på vågen lika gratis.

    Vill man köra med kraft från kiten och dra vassa linjer med mycket skvätt funkar nog de flesta vågbrädorna fint i Sverige.

    Klämde på en Naish Fish igår och habegäret väcktes direkt! Inte testat än dock…

  • patrikol

    Medlem
    23 november, 2006 vid 12:10
    Yann wrote:
    Om man vill köra svenska vågor utan kraft från kiten skulle jag välja en bräda med mycket volym, platt rocker och snälla rails m.a.o. en fish-liknande bräda. Vi har inte vågor som på Hawaii och får inte farten på vågen lika gratis.

    Vill man köra med kraft från kiten och dra vassa linjer med mycket skvätt funkar nog de flesta vågbrädorna fint i Sverige.

    Klämde på en Naish Fish igår och habegäret väcktes direkt! Inte testat än dock…
    Jag har själv beställt en Naish SS 5″ 10 just för att den har hyffsat med volym den med, men man skulle kanske kolla upp den där fishen också?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.