Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågspot – Baggerud Vänern?

Taggad: 

  • Vågspot – Baggerud Vänern?

    Publicerad av tiki på 30 juli, 2009 vid 12:42

    Efter att ifjol provat Medhamn och fått den obligatoriska utskällningen som alla vindsurfare får sedan 80-talet av den lokala bonden fortsätter sökandet efter nya spot på Vänern. Det enda vettiga som han harplade ur sig var att vågsurfarna ofta höll till på “campingen därborta”, och pekade mot typ Baggerud. Detta är alltså strax söder om Hult, Kristinehamn.

    Ska man anta att det är hemlighetsmakeri bakom detta spot eller är det kasst? Med minimal risk för träff undras om det finns någon Vänerkännare som vill tipsa därute annars vet jag förmodligen ändå på fredag?

    Ps. Förövrigt skulle det visst vara bonnens son som drev campingen. 🙂

    tiki svarade 14 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nikke

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 19:37
    Tiki;562628 wrote:
    Efter att ifjol provat Medhamn och fått den obligatoriska utskällningen som alla vindsurfare får sedan 80-talet av den lokala bonden fortsätter sökandet efter nya spot på Vänern. Det enda vettiga som han harplade ur sig var att vågsurfarna ofta höll till på “campingen därborta”, och pekade mot typ Baggerud. Detta är alltså strax söder om Hult, Kristinehamn.

    Ska man anta att det är hemlighetsmakeri bakom detta spot eller är det kasst? Med minimal risk för träff undras om det finns någon Vänerkännare som vill tipsa därute annars vet jag förmodligen ändå på fredag?

    Ps. Förövrigt skulle det visst vara bonnens son som drev campingen. 🙂

    Hoppas ni får bra surf imorgon, jag drar till bomstad eller björnrukan jag. Du får berätta sen om surfet är bra därborta.

  • zurfman

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 20:00

    Hult skall enligt hörsägen vara ett riktigt bra vågställe, med 3 m vågor när det blåser ordentligt…

  • tiki

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 18:24

    Ja Hult har prövats några gånger och är bra. Det stället har visat att drygt gubbstora vågor kan bryta på Vänern men det är svårt att utnyttja dem där. Faktiskt det är därav som nya ställen undersöks.

    Säger bara såhär mycket efter idag – Baggerud är klart intressant vid rätt vinkel och styrka.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågspot – Baggerud Vänern?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.