Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågspots Kullahalvön

  • Vågspots Kullahalvön

    Publicerad av viktor77 på 23 augusti, 2012 vid 21:27

    Gjorde en lite tripp upp till Kullahalvön idag för att testa för mig nya vågspots. Körde först till Mölle, då jag hört det skulle gå att komma ut strax söder hamnen. Såg rätt tufft ut, fina bryt dock.

    Körde vidare söder ut och kollade in kuststräckan mellan Lerhamn – Nyhamnsläge. Fina vågor, men inte roligt ifall man skulle bli spolad. Såg inget bra ställe att gå i. Mycket sten, eller det kanske ser värre ut än det är?

    Körde vidare till Margreteberg. Fin strand, bra parkering, gräs att rigga på och surfbara vågor. Blev nån timmes surf, helt ok. Känns dock inte helt värt resan från Malmö, eller det kanske är mycket bättre ifall det blåser mer och från annan riktning?

    Efter Höganäs hittade jag inget riktigt bra, eller missade jag nått?

    hbgkitare svarade 11 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anders-2

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 05:47

    Du får köra längre norrut för att få bättre förhållanden, ängelholm kan vara bra, men det får blåsa NV om det skall bygga ordentligt, skönt att bli uppspolad på sandstrand och inte på klippor också 🙂

  • hbgkitare

    Medlem
    24 augusti, 2012 vid 09:26

    Håller med ovan talare att Skälderviken är ett bra vågställe vid NV till V.
    Ett annat grymt ställe är Norra delen av Viken söder om Höganäs där man startar för en downwinder vid NV om det blåser 12 ms eller mer. När man kommer ut vid fyren (Svinabådan) så bryter det helt otroliga fina vågor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågspots Kullahalvön

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.